شناسه خبر:46496
1400/7/8 09:11:22

سپهرغرب، گروه خبر: هرساله با شروع فصل بارندگی معضل آب‌گرفتگی معابر عمومی در شهر کرمانشاه مشکلات جدی ایجاد می‌کند و به همین دلیل روز گذشته عملیات لایروبی منهول انهار و آبشوران شهر کرمانشاه برای جلوگیری از بروز این مشکل آغاز شد.

آب‌گرفتگی معابر و سرازیر شدن روان‌آب‌ها به عرض خیابان و کوچه‌های کرمانشاه در فصل بارندگی یک مشکل و رنج قدیمی است که گاهی به‌دلیل مشکلات زیرساختی و شهرسازی و همچنین نبود فرهنگ شهروندی نزد برخی افراد، بر اقدامات و تدابیر مجموعه مدیریت شهری غلبه می‌کند و سبب ایجاد معضلاتی در رفت‌وآمد مردم و وسایل نقلیه می‌شود.

آب‌گرفتگی خانه‌ها معضل نگران‌کننده دیگری است که در سال‌های گذشته و به‌ویژه در زمان بارش‌های سیلابی در کرمانشاه رخ می‌دهد و به‌یک‌باره خانه و زندگی شهروندان را با چالش جدی روبه‌رو می‌کند و خسارت‌های مادی فراوانی به‌بار می‌آورد که باید تدابیر درستی برای جلوگیری از تکرار این معضل در فصل آبی جاری اندیشیده شود.

البته عدم رعایت پاکیزگی از سوی برخی شهروندان و مغازه‌داران و رها کردن هرگونه زباله در جوی‌ها و انهار کنارگذرها در ایام بارانی به‌سرعت سبب گرفتگی انهار و پُل‌ها و جمع شدن آب در معابر می‌شود.

سرپرست شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری جهت رفاه حال شهروندان از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کند و با تمام جدیت سعی در اصلاح نواقص موجود دارد.

امیر رحیمی افزود: در راستای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر سطح شهر و هدایت آب‌های سطحی لایروبی منهول‌ها و انهار و مسیل‌های سطح شهر را آغاز کردیم.

رحیمی گفت: با برنامه‌ریزی لازم در حوزه خدمات شهری و نیز شهرداری مناطق هشتگانه و نظر به اینکه بارش‌های فصلی را پیش رو داریم، جهت جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر، بروز سیلاب و توجه ویژه به رعایت موارد بهداشتی، پاک‌سازی مسیل‌ها و کانال‌ها ازجمله آبشوران و چم‌بشیر از روز گذشته آغاز شده است.

وی از تمامی شهروندان کرمانشاهی خواست برای ارائه خدمات بهتر در زمان بارش‌ها و به‌منظور کمک‌رسانی به کارکنان خدمت‌گزار شهرداری کرمانشاه، از ریختن نخاله و پسماند در حریم رودخانه و جوی‌های آب خودداری کنند.

شناسه خبر 46496