شناسه خبر:4660
1397/10/19 08:58:20
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

نمایشگاه مشاغل خانگی استان همدان 10 تا 15 بهمن ماه برگزار می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در راستای حمایت از کالای ایرانی خبر داد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان در جلسه کمیته ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی خبر داد و گفت: 10 تا 15 بهمن سال جاری چهارمین نمایشگاه مشاغل خانگی استان همدان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی توانمندی‌های فعالان حوزه صنایع دستی این استان برشمرد و گفت: در حال حاضر بحث ارتقا و توانمندسازی بانوان خانه‌دار دارای اهمیت خاصی است تا بتوانند برای فروش محصولات تولیدی خود به بازار وصل شوند که یکی از این راه‌ها بحث نمایشگاه‌های مختلف فصلی و محلی در طول سال است.

وی در ادامه گفت: توسعه مشاغل خانگی در راستای اشتغالزائی و کارآفرینی در بیشتر کشورهای دنیا به عنوان یک نیاز اساسی مطرح می‌شود.

توصیفیان گفت: مشاغل خانگی نقش مهمی در احیای برخی هنرها و صنایع‌دستی خانگی فراموش شده و جایگاه بانوان در اقتصاد خانواده، توسعه تولید داخلی و افزایش روحیه خودباوری در بانوان دارد.

وی در ادامه افزود: کسب مهارت‌های لازم در اشتغال خانگی یک نیاز به‌شمار می‌رود و در این راستا مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشی می‌توانند در جهت ارائه آموزش‌های لازم برای بهره‌مندی بهتر از این‌گونه مشاغل موثر باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تأکید بر وابستگی کمتر به وام‌ها و سرمایه‌های دولتی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید با توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی، بر فراهم کردن بسترهای لازم جهت ایجاد مشاغل خانگی و نیز کاهش وابستگی‌ها و تلاش برای خودکفایی در زمینه توسعه و پیشرفت و همچنین اهمیت نقش زنان در خانواده به عنوان عاملان پرورش و رشد نیروی کار تأکید بسیار شده است.

وی تصریح کرد: این‌گونه مشاغل فرصتی برای استفاده از ظرفیت تک تک اعضای خانوار به منظور کمک به تامین معیشت، افزایش درآمد، رفع نیاز بنگاه‌های اقتصادی بزرگتر، بهره‌وری بیشتر از امکانات و ظرفیت منازل مسکونی، افزایش اعتماد به نقس اعضای خانواده، انتقال دانش بومی و ایجاد انگیزه در خانواده‌ها برای فراگیری دانش تولید جهت اشتغالزایی است.

شناسه خبر 4660