شناسه خبر:46991
1400/7/22 09:48:06
رئیس پلیس راهور استان مرکزی اعلام کرد:

کاهش 16 درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری در استان مرکزی

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهور استان با اشاره به کاهش 16 درصدی تصادفات فوتی طی 6 ماه ابتدای سال جاری، گفت: خوشبختانه شاهد روند کاهشی تصادفات جرحی درون‌شهری در استان مرکزی هستیم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدعلی حسینی در همایش نمونه‌های ترافیکی استان مرکزی هدف از برگزاری همایش نمونه‌های ترافیکی را نهادینه شدن آموزش در استفاده صحیح از وسایل نقلیه عنوان و بیان کرد: عدم آگاهی رانندگان موجب بروز رفتارهای پُرخطر ازجمله تصادف می‌شود و فرهنگ‌سازی در استفاده مناسب از وسایل نقلیه همواره از ضروریاتی است که باید از سوی متولیان فرهنگ ترافیک به آن توجه شود.

وی نمونه‌های ترافیکی را بازوان توانمند پلیس در ارتقای فرهنگ ترافیکی افراد جامعه دانست و افزود: یکی از پیام‌های مهم این همایش، بیان این نکته کلیدی است که نیروی انتظامی به‌تنهایی در حل معضل و مشکلات ترافیکی موفق نبوده و باید علاوه‌بر نهادهای دیگری که در عرصه ترافیک درگیر هستند، شما نمونه‌های ترافیکی نیز یاریگر پلیس در آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به شهروندان باشید.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی با اشاره به کاهش 16 درصدی تصادفات فوتی طی 6 ماه ابتدای سال جاری، گفت: پلیس راهور یکی از مردمی‌ترین یگان‌های در خدمت و ارتباط تنگاتنگ با آحاد جامعه به‌شمار می‌رود.

حسینی با اشاره به نقش اساسی مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی و به‌ویژه در حوزه فرهنگ ترافیک، بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات آموزش و مشارکتی صورت‌گرفته شاهد روند کاهشی در حوزه تصادفات جرحی درون‌شهری در استان مرکزی هستیم.

وی به بیش از 70 هزار مأموریت ابلاغی در حوزه پلیس راهور استان مرکزی طی 6 ماه نخست سال جاری اشاره و اظهار کرد: در بحث اجراییات پلیس راهور استان از ابتدای سال تاکنون بیش از 30 هزار خدمت به شهروندان ارائه کرده است.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی از صدور 150 هزار گواهینامه در استان مرکزی در سال جاری خبر داد و افزود: بیش از 90 هزار خودرو در این مدت شماره‌گذاری شدند.

حسینی در پایان بیان کرد: مجموعه پلیس راهور استان درتلاش است با اقدامات فرهنگی و مردم‌محور در حوزه‌های ترافیکی شاهد کاهش حوادث و افزایش سطح آگاهی و قانونمندی شهروندان باشد.

شناسه خبر 46991