شناسه خبر:47158
1400/7/26 09:19:34
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب بلوار فرودگاه

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از آغاز عملیات اجرایی احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب بلوار فرودگاه (محور جاده تهران) از مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به اینکه اجرای پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب بلوار فرودگاه به درخواست کارخانه‌ها و ادارات مستقر در جاده تهران به‌منظور دفع فاضلاب تولیدی پیگیری شد، گفت: این خط جمع‌آوری‌کننده از روبه‌روی جایگاه پخش فرآورده‌های نفتی بوعلی ابتدای ورودی روستای گراچقا آغاز شده و تا ساختمان‌های مسکونی شرکت گاز جورقان ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری فاضلاب ادارات و کارخانه‌های حاشیه بلوار فرودگاه در سال 1400 در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: این پروژه از بهمن‌ماه سال 99 با نبود مشاور، مورد مطالعه قرار گرفت و طرح آن توسط کارشناسان حوزه ستادی بررسی و به‌منظور تهیه برآورد، به آبفای شهر همدان ابلاغ شد که بر همین اساس در خردادماه سال 1400 به‌منظور تعیین پیمانکار، به مناقصه عمومی گذاشته شد.

بختیاری‌فر اذعان کرد: فاز نخست اجرای این پروژه به طول چهار هزار و 963 متر به قطر سه‌ونیم میلی‌متر به‌منظور جمع‌آوری فاضلاب در این محدوده آغاز و مبلغ 77 میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات جاری شرکت هزینه خواهد شد.

وی افزود: این پروژه از مهرماه سال جاری در بازه زمانی یک‌ساله با همکاری کلیه ادارات زیرساختی شهرستان همدان عملیاتی خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همچنین بیان کرد: فاضلاب جمع‌آوری‌شده پس از اتصال به خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب شهر جورقان، به تصفیه‌خانه فاضلاب همدان آمده و پس از تصفیه، به مصارف صنعتی خواهد رسید.

وی درنهایت تصریح کرد: در آینده نزدیک خط انتقال روستای حسن‌آباد نیز به این شبکه متصل خواهد شد.

شناسه خبر 47158