شناسه خبر:47546
1400/8/6 09:13:33

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: با تلاش نیروهای شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، امکان عرضه بنزین یارانه‌ای به قیمت یک‌هزار و 500 تومان با استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت مایع شهر همدان فراهم شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع شهر همدان گفت: از ساعت یک بامداد روز گذشته روند برخط کردن نازل‌های سوخت‌رسانی آغاز شده است و اکنون جایگاه‌های «امید» در میدان رسالت و «آزادی» در میدان عاشورا شهر همدان بنزین یارانه‌ای با قیمت مصوب یک‌هزار و 500 تومانی عرضه می‌کنند.

وی عنوان کرد: اکنون در برخی از شهرستان‌های استان همچون بهار، نهاوند و کبودراهنگ زیرساخت‌های برخط کردن نازل‌های سوخت فراهم شده و بنزین یارانه‌ای در آن‌ها عرضه می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه استان همدان 96 جایگاه عرضه سوخت مایع بنزین و گازوئیل دارد، تأکید کرد: اکنون 78 جایگاه در سطح استان خدمات ارائه بنزین آزاد به نرخ هر لیتر سه هزار تومان و گازوئیل هر لیتر 600 تومان را به خودروها عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: چرخه بازگشت به روند طبیعی عرضه سوخت درحال انجام است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: اختلال به‌وجودآمده روی تک‌تک نازل‌ها ایجاد شده و باید با اعمال تغییرات نرم‌افزاری، هریک از نازل‌ها دوباره برنامه‌ریزی شوند.

وی از مردم استان خواست با حوصله و صبر، نیروهای شرکت پخش فرآورده‌های نفتی را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

قاسمی‌فرزاد با رد شایعات مبنی بر افزایش قیمت بنزین، تصریح کرد: شایعه‌ها و اخبار ناموثق، ساخته و پرداخته افراد مغرض است و ایجاد اختلال، دلیل قطعی سامانه عرضه بنزین و گازوئیل یارانه‌ای محسوب شده و با برطرف شدن این اختلال، سوخت با قیمت قبل عرضه می‌شود.

وی افزود: اکنون بیشتر جایگاه‌های سوخت استان همدان به‌صورت آفلاین بنزین به‌ازای هر لیتر سه هزار تومان عرضه می‌کنند و امیدواریم در کمترین زمان ممکن همه نازل‌های استان به سامانه برخط ارائه بنزین یارانه‌ای متصل شوند.

ساعت 11 روز گذشته، حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت باعث شد تا عرضه بنزین در کشور برای ساعاتی متوقف شود.

کارشناسان فنی وزارت نفت بی‌درنگ وارد عمل شدند و با از مدار خارج کردن سامانه هوشمند در پمپ بنزین‌ها، عرضه بنزین آزاد در کشور آغاز شد.

در پایان روز گذشته نیز به‌تدریج جایگاه‌هایی در کشور به سامانه هوشمند متصل شدند که امکان استفاده از بنزین یارانه‌ای در آن‌ها فراهم شد و براساس آخرین آمار تعداد جایگاه‌های متصل به سامانه هوشمند در استان همدان به 6 جایگاه رسیده است.

به گفته مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان 78 درصد از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع استان همدان به مدار بازگشت.

امین روستایی افزود: در استان همدان 96 جایگاه عرضه فرآورده‌های سوخت مایع شامل بنزین و نفتگاز وجود دارد که از این تعداد و تاکنون 75 جایگاه عرضه سوخت مایع فعال شده و در مدار خدمات‌رسانی هستند.

شناسه خبر 47546