شناسه خبر:47548
1400/8/6 09:19:00
رئیس شورای اسلامی شهر همدان خبر داد:

سازمان میراث فرهنگی متولی حفظ بناهای تاریخی است

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مسئولیت نگهداری و حفظ بناهای تاریخی و واجد ارزش برعهده سازمان میراث فرهنگی است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمود مسگریان در سی‌ودومین جلسه صحن شورا اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر همدان موافق تخریب بناهای واجد ارزش و تاریخی نیستند، چراکه این بناها میراث، فرهنگ و تاریخ تمدن شهرمان هستند و باید میراثی برای آیندگان باشند و سازمان میراث فرهنگی باید وظایف خویش را در این زمینه انجام دهد.

مسگریان با بیان اینکه متأسفانه اخیراً شاهد تخریب برخی بناها توسط مالکین در سطح شهر بوده‌ایم، گفت: مسئولین ذی‌ربط باید در این زمینه وارد شده و طبق قانون به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر مسئولیت قانونی در زمینه حفظ و نگهداری بناهای واجد ارزش ندارد، اما در این راستا در کنار مسئولین ذی‌ربط خواهد بود.

مسگریان اظهار کرد: براساس قانون مسئولیت حفظ و نگهداری بناهای تاریخی و واجد ارزش برعهده سازمان میراث فرهنگی است که انتظار می‌رود این سازمان توجه بیشتری به این بناها داشته باشد تا دیگر شاهد این‌گونه تخریبات نباشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر حفظ بناهای واجد ارزش، ابراز کرد: شهرداری نمی‌تواند بدون استعلام از سازمان میراث فرهنگی مجوزی برای تخریب این‌گونه بناها صادر کند و تا آنجا که ما بررسی کردیم، شهرداری نقشی در تخریب این بناها نداشته و شورای اسلامی شهر نظارت خود را در این زمینه خواهد داشت.

شناسه خبر 47548