شناسه خبر:47788
1400/8/11 10:16:21

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر از آمادگی مدارس این شهرستان برای حضور دانش‌آموزان خبر داد و گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، فعالیت آموزشی مدارس این شهرستان از اول آذرماه با حضور دانش‌آموزان و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

«حسین فارسی» روز دوشنبه در نشست هماهنگی بازگشایی مدارس در شهرستان ملایر اظهار کرد: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت حضوری اندیشیده شده و در کنار آموزش مجازی، آموزش حضوری نیز انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امکانات آموزشی و کلاس‌های درسی باید ازنظر فضا و تهویه دارای شرایط مناسب باشند، افزود: به‌صورت روزانه از روند اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تعداد مدارس بازگشایی‌شده بازدید و بر آن‌ها نظارت می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر شرط حضور در مدارس را تزریق واکسن و ارائه کارت آن عنوان کرد و ادامه داد: هم‌اکنون شرایط خوبی برای تزریق واکسن در شهرستان ایجاد شده و دانش‌آموزان برای حضور در مدارس باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

فارسی با اشاره به قرار گرفتن ملایر در شرایط زرد کرونا، خواستار پرهیز خانواده‌ها از دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی شد و افزود: اقناع‌سازی مردم در راستای تزریق واکسن کرونا یک اولویت بوده و تمامی ظرفیت‌ها برای تزریق واکسن در این شهرستان به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راهکار برای مهار کرونا است، ادامه داد: درحال حاضر 11 مرکز واکسیناسیون کرونا در سطح شهرستان فعال است و هیچ مشکلی در تزریق واکسن وجود ندارد.

   واکسیناسیون دوز نخست 82 درصد از دانش‌آموزان ملایری

مدیر آموزش‌وپرورش ملایر نیز گفت: هم‌اکنون 94 درصد معلمان و فرهنگیان این شهرستان واکسینه شده‌اند و حدود 82 درصد دانش‌آموزان بالای 12 سال این شهرستان دوز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند.

«محمدرضا بشری» با بیان اینکه مقدمات بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری انجام شده و جلساتی را با مدیران، معلمان، اولیا و مربیان و شورای دبیران برگزار کردیم، اظهار کرد: مشکلی در بازگشایی مدارس نداریم و حضور دانش‌آموزان در مدارس منوط به تزریق واکسن است.

وی تأکید کرد: آموزش مجازی به قوت خود باقی است و روزانه از مدارس سطح شهرستان بازرسی‌های لازم انجام‌ می‌شود تا خانواده‌ها کمترین نگرانی را نسبت به حضور فرزندانشان در مدارس داشته باشند.

بشری گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان ملایری به‌سرعت ادامه دارد و با همکاری کارشناس بهداشت آموزش‌وپرورش روند واکسیناسیون دانش‌آموزان رو به افزایش است و نسبت به میانگین کشوری از جایگاه خوبی برخوردار هستیم.

بیش از 50 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان ملایر در سه منطقه آموزشی ملایر، سامن و جوکار مشغول به تحصیل هستند که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا قرار است از اول آذرماه مدارس بازگشایی شود.

شناسه خبر 47788