شناسه خبر:47897
1400/8/13 10:03:51

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اجرایی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان گفت: تاکنون برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اعتباری لحاظ نشده است.

حمید شیرازیان در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان نهاوند اظهار کرد: برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس تاکنون هیچ اعتباری در اختیار ما گذاشته نشده است، اما با توجه به اهمیت موضوع چنانچه در این زمینه موارد خاصی وجود داشته باشد، به‌صورت تعهدی به پیمانکار سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود عدم تخصیص اعتبار طی امسال بازسازی یکی از مدارس به‌صورت تعهدی در دست اقدام است، گفت: مجموع اعتبار اختصاص‌یافته از محل اعتبارات نوسازی مدارس استان به نهاوند و منطقه خزل حدود دو میلیارد تومان است.

معاون اجرایی اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان ادامه داد: تاکنون 320 میلیارد تومان از این بودجه تخصیص داده شده که در زمینه تعمیرات اساسی، پرداخت مطالبات پیمانکاران و سایر فصول هزینه خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه ساختمان اداری آموزش‌وپرورش نهاوند بیش از 10 سال است که نیمه‌تمام باقی مانده است، برای تکمیل آن ابتدا باید یک‌ میلیارد تومان جذب کنیم تا عملیات دیوارکشی انجام شود و پس از آن تکمیل پروژه از محل اعتبارات تخریب و بازسازی انجام شود.

شیرازیان از افزایش اختصاص قیر رایگان به این اداره کل خبر داد و افزود: سال گذشته اعتبارات خوبی در این خصوص به ما داده نشد، اما امسال در این زمینه وضعیت بهتر است که امیدواریم بتوانیم براساس اولویت‌ها نیازهای مدارس به آسفالت را تأمین کنیم.

وی در ادامه از برگزاری همایش خیرین مدرسه‌ساز در آبان‌ماه خبر داد و ابراز کرد: همایش خیرین مدرسه‌ساز استان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و از یک‌هزار خیر مدرسه‌ساز در سراسر کشور تجلیل خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند نیز از آمادگی تیم اداره برای حضوری شدن مدارس خبر داد و افزود: براساس دستورالعمل‌های ستاد کرونا ما در چهار گام و به‌صورت تدریجی نسبت به حضوری شدن مدارس قدم برمی‌داریم که تا کنون در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

دارایی در زمینه پرداخت سه درصد عوارض سهم آموزش‌وپرورش از محل درآمدهای شهرداری گفت: یکی از منابع درآمدی آموزش‌وپرورش طبق قانون شوراهای آموزش‌وپرورش اختصاص سه درصد از عوارض شهرداری به آموزش‌وپرورش است که لازم است گزارش آن به‌صورت سالانه برای این اداره ارسال شود.

وی ابراز کرد: برای تحقق این امر لازم است که میزان درآمد شهرداری در طول 6 ماه مشخص شود تا ما بدانیم میزان سهم ما چقدر است.

مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند در پایان گفت: طی پیگیری‌های مدارس تاکنون بیش از 80 درصد دانش‌آموزان از سوی مرکز بهداشت دوز نخست واکسن را دریافت کرده و تزریق مابقی نیز درحال انجام است.

شناسه خبر 47897