شناسه خبر:47946
1400/8/15 09:11:22

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در فناوری و اطلاعات (فاوا) سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم پایه‌گذاری شد، گفت: مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم از مبانی اصولی و اعتقادی امام خمینی (ره) است که این خط فکری هیچگاه نباید تحریف شود.

حجت‌الاسلام «علی‌اکبر دارابکلایی» روز پنج‌شنبه در آیین گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان در شهر همدان افزود: استکبار جهانی با استفاده از سه سلاح «تحریم، جنگ نرم فضای مجازی و جنگ نظامی» قصد تسلط بر دنیا را دارد که در این مسیر استکبارستیزی و مقاومت ارزشمند ملت ایران، دنیای استکبار و سلطه را مأیوس و ناامید کرده است.

وی با اشاره به اینکه آرامش و امنیت کنونی کشور مدیون و مرهون خون شهداست، اظهار کرد: استکبارستیزی ملت ایران و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر دشمنان انقلاب و کشور را ناامید کرده، به‌نحوی که ملت ایران عزتمندانه پای آرمان‌های والای شهدا ایستاده و در برابر فشارهای اقتصادی آمریکا مقاومت کرده است.

حجت‌الاسلام دارابکلایی گفت: بر همین اساس همه ما باید بدانیم هر تفکری در جهان با محوریت ولایت نباشد، محکوم به شکست است.

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در فناوری و اطلاعات (فاوا) سپاه افزود: استکبار جهانی و کشورهای وابسته با استفاده از دو هزار شبکه ماهواره‌ای و ده‌ها سایت فارسی‌زبان در فضای مجازی برای مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران تلاش می‌کنند که البته تا امروز با توجه به حاکمیت تفکر و نهضت اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه، تمامی تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان خنثی و نقش بر آب شده است.

وی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران یوم‌الله 13 آبان را روز ایستادگی در مقابل استکبار می‌داند و تا همیشه این مناسبت را گرامی خواهد داشت تا پرچم جریان انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن که همانا حضرت حجت (عج) است، بسپارد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان از ارکان اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: زنده نگه‌ داشتن این روز و برگزاری ویژه‌برنامه‌های یوم‌الله 13 آبان، موجب احیا و حفظ ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای ارزشمند شهدای انقلاب و دفاع مقدس می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این آیین ابراز کرد: 13 آبان یادآور سه رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است و هویت مشترک هر سه اتفاق، مبارزه با استکبار به‌عنوان نماد مقابله و ایستادگی در برابر استبداد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمد حسن فاضلیان» افزود: روز ملی مبارزه با استکبار از افتخارات ملت ایران است و باید همواره گرامی داشته و مبانی و دلایل آن برای نسل جوان تبیین و تشریح شود.

وی با بیان اینکه ایستادن در برابر آمریکا به‌عنوان نماد اصلی استکبار برگرفته از آموزه‌های دینی است، اظهار کرد: ایجاد اختلاف و تفرقه مهم‌ترین توطئه و ترفند دشمنان اسلام است که همه ما باید مانع از عملی شدن این دسیسه شوم دشمن شویم.

مردم استان همدان روز پنجشنبه و هم‌زمان با یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با برگزاری آیین ویژه‌ای و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ندای مرگ بر آمریکا سر داده و خشم و انزجار خود از سیاست‌های سلطه‌گرایانه استکبار جهانی را فریاد زدند.

آیین بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان شهر همدان با حضور گسترده و باشکوه مردم و مسئولان در محدوده پیاده‌راه میدان امام خمینی (ره) و خیابان بوعلی برگزار شد، در این آیین نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان، استاندار و شماری از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان همدان نیز حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهایی علیه استکبار جهانی، اقدامات و سیاست‌های ضد انسانی و غیر اخلاقی آمریکا علیه ملت ایران را محکوم کردند.

13 آبان یادآور سه حادثه مهم تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم شاهنشاهی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 به دست دانشجویان پیرو خط امام بوده که وجه اشتراک این سه حادثه مهم، استکبارستیزی و مقاومت است.

شناسه خبر 47946