شناسه خبر:48204
1400/8/19 10:16:10

سپهرغرب، گروه اقتصادی: یک کارشناس بازار سرمایه در سلسله توئیت‌هایی اهمیت بازار سرمایه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: فرابورس ایران می‌تواند مبدأ تحول اقتصاد کشور باشد.

اخبار شرکت‌ها؛ یک کارشناس بازار سرمایه در سلسله توئیت‌هایی اهمیت بازار سرمایه را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: فرابورس ایران می‌تواند مبدأ تحول اقتصاد کشور باشد.

مهدی رباطی در این باره نوشت: فرابورس هر چند همنام بورس است ولی حیطه فعالیت بسیار گسترده‌ای می‌تواند داشته باشد که در بورس ممکن نیست و تاکنون به آن توجه جدی نشده، فراز و فرودهایی چون مسیر هدایت نقدینگی کشور به سمت فعالیت‌های مولد تولیدی و حتی ساماندهی نقدینگی که به سمت سفته بازی می‌رود.

وی همچنین با اشاره به این که مسیر معاملاتی چون مسکن از این بازار می‌گذرد، عنوان کرد: به چه دلیل بسیاری از معاملات همچون معاملات بازارهای ثانویه باید خارج از فرابورس دنبال شوند. به چه دلیل مسیر عرضه اولیه شرکت‌ها باید بیش از یک‌ماه باشد و بسیاری چراهای دیگر که اگر پاسخ داده شوند می‌تواند رونق اقتصادی ایجاد کند.

به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه دولت محترم و جناب آقای رئیسی از این مسیر و توجه جدی به فرابورس می‌توانند اقتصاد کشور را متحول کرده و بازار سرمایه را به‌صورت اساسی تقویت نموده و همچنین تأمین مالی قابل توجهی برای دولت فراهم نماید. موضوعی تخصصی که نیازمند انتصابات دقیق و کارشناسی در این حوزه است.

شناسه خبر 48204