شناسه خبر:48347
1400/8/23 09:26:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی از آمادگی 120 نیروی انسانی نجاتگر در قالب 35 تیم عملیاتی به‌منظور امدادرسانی به درراه‌ماندگان احتمالی خبر داد.

علیرضا محمودی اظهار کرد: با توجه به بارش برف و کولاک طی روزهای اخیر، نیروهای نجاتگر این جمعیت به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

وی افزود: این نیروها 120 نفر و در قالب 35 تیم عملیاتی در سراسر استان آماده خدمت‌رسانی به درراه‌ماندگان هستند و طی دو روز اخیر خدمات امداد و نجات را به 38 نفر از مسافران گرفتار در برف و کولاک ارائه داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی همچنین از توزیع 40 تخته پتو، هفت عدد چراغ والور و سه دستگاه چادر امدادی بین مسافران درراه‌مانده خبر داد و بیان کرد: در این مدت همچنین 15 مسافر درراه‌مانده اسکان اضطراری شده و 38 نفر از مصدومان حوادث جاده‌ای نیز تحت درمان قرار گرفتند.

محمودی با بیان اینکه مسافران درصورتی که نیاز به خدمات امدادی داشته باشند می‌توانند از طریق تماس با شماره 112 تقاضای کمک کنند، گفت: با توجه به آغاز فصل سرما، لازم است مردم قبل از شروع مسافرت از وضعیت جاده‌ها اطلاعات لازم را کسب کرده و از انجام سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به طرح‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر در فصل سرما، افزود: این طرح‌‌ها همچون سنوات قبل در استان به اجرا درخواهد آمد.

 

شناسه خبر 48347