شناسه خبر:48817
1400/9/3 09:18:10

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از بررسی موانع و مشکلات پنج واحد تولیدی استان خبر داد و گفت: این واحدها در مسیر فعالیت خود با مشکلاتی مواجه بودند که در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان موانع پیش روی آن‌ها برداشته شد.

«ظاهر پورمجاهد» روز سه‌شنبه در چهل‌وپنجمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان افزود: کارخانه‌های صنعتی ملایر، سپیدماسه کبودراهنگ، کیمیاطب همدان، واحد صالحی پیمان در بهار، بررسی مشکل گازرسانی واحدهای بخش کشاورزی جاده ملایر، پنج واحد تولیدی و صنعتی هستند که مشکلاتشان رفع شد.

وی با تأکید بر تعامل و همکاری بیشتر بانک‌های استان با تولیدکنندگان، گفت: سیستم بانکی با تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی می‌تواند فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی را سرعت ببخشد.

پورمجاهد افزود: تمامی بانک‌های استان به‌خصوص بانک ملی به‌عنوان دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان، وضعیت تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تسریع کنند و این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: سوخت‌رسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از کارهای اساسی است؛ گازرسانی به 19 واحد دامداری و مرغداری (از 25 مورد) در مسیر جاده ملایر انجام شده و 6 مورد باقی‌مانده در بازدید نماینده استانداری رسیدگی می‌شود.

پورمجاهد تصریح کرد: واحدهای تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی http://tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و سپس درخواست آن‌ها در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد تا درصورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم‌گیری شود.

وی تأکید کرد: مشکلات مطرح‌شده در این مرکز توسط کارشناسان مستقر رسیدگی می‌شود و درصورت لزوم به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای تصمیم‌گیری ارجاع می‌شود.

به گفته وی تیم مدیریتی اقتصادی در استان همدان با محوریت استاندار به‌صورت جدی و عملی حامی تولیدکنندگان هستند که علاوه‌بر جلسات ستاد تسهیل در هیئت خبرگان بانکی و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی نیز مسائل و مشکلات این قشر مطرح و به‌صورت دقیق بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به استناد قانون رفع موانع کسب‌وکار ایجاد شده و به‌صورت جهادی و انقلابی به وظایف خود عمل کرده و در این راستا از پیشنهادات صاحب‌نظران و اندیشمندان استقبال می‌کند.

شناسه خبر 48817