شناسه خبر:49336
1400/9/15 09:03:40
استاندار خبر داد:

گسترش 685 هکتاری شهر همدان

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با اشاره به محدودیت حریم شهر همدان و مشکلات ناشی از آن، گفت: مراحل قانونی پیوستن 685 هکتار زمین به محدوده شهر همدان پیموده شده و از طریق پیگیری‌های انجام‌شده و مکاتبه با شورای عالی معماری و شهرسازی، به‌زودی مجوز آن صادر خواهد شد.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان همدان افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه مسکن در شهر همدان به‌عنوان مرکز استان، محدود بودن حریم شهری بوده که برای حل این مشکل، افزایش مساحت و توسعه حریم شهری امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای رفع مشکل بخش مسکن در سطح استان و شهر همدان، اظهار کرد: بر همین اساس مهم‌ترین اولویت ما برای ساخت واحدهای مسکونی و اجرای دقیق و مؤثر طرح «نهضت ملی مسکن»، تأمین زمین مورد نیاز است.

استاندار همدان تصریح کرد: در همین ارتباط و با اقدامات و پیگیری‌های انجام‌شده، مجوز الحاق و پیوستن 60 هکتار زمین به محدوده شهر همدان صادر شده که درنتیجه آن حدود پنج هزار واحد مسکونی در این اراضی ساخته می‌شود.

قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: برای افزایش سرعت در ساخت‌وساز مسکن شهر همدان، دستگاه‌های اجرایی همچون شهرداری باید در کمترین زمان ممکن نسبت به صدور پروانه ساخت و اجرای پروژه واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

استاندار همدان درخصوص اقدامات انجام‌شده برای توسعه حریم شهر همدان و رفع مشکلات مربوط به ساخت‌وساز مسکن اظهار کرد: مراحل قانونی پیوستن 685 هکتار زمین به محدوده شهر همدان انجام شده و با پیگیری و مکاتبات لازم از طریق شورای عالی معماری و شهرسازی، مجوز مربوطه نیز پس طی مراحل پایانی کار صادر می‌شود.

وی افزود: با الحاق این سطح از اراضی به شهر همدان، طرح بزرگ نهضت ملی مسکن در این شهر به‌طور کامل اجرا و عملیاتی می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تأمین زمین بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه مسکن در شهر همدان را حل می‌کند، گفت: باید چشم‌انداز 100 ساله‌ای را برای شهر همدان تعریف و برای ایجاد تأسیسات زیرساختی مورد نیاز از هم‌اکنون برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه مسئولان نباید تکالیف مربوط به دستگاه‌های اجرایی خود را پاس‌کاری کنند، بر پیگیری مطالبات مردم در زمینه مسکن ملی تأکید کرد و افزود: گرانی مسکن به‌گونه‌ای است که تأمین آن برای طبقه متوسط جامعه نیز یک رؤیا شده است.

استاندار همدان با تأکید بر حرکت جهادی و انقلابی مدیران دستگاه‌های متولی در بحث جهش ملی مسکن، گفت: زمین‌هایی که در اختیار طرح جهش ملی مسکن قرار گرفته، می‌تواند در گسترش و توسعه شهر همدان کمک کند.

وی اظهار کرد: مدیران نسبت به انجام و اجرای پروژه مسکن استان همدان سرعت‌ عمل و دقت داشته باشند، چراکه مطالبات مردم در زمینه مسکن بسیار جدی است و مجموعه راه‌ و شهرسازی باید رفع مشکلات و مطالبات مردم در زمینه تأمین مسکن را به‌صورت شبانه‌روزی پیگیری کند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه مدیران وقتی مسئولیتی را برعهده می‌گیرند به معنای این است که باید به مردم و مجموعه‌های نظارتی پاسخگو باشند، تصریح کرد: با این وضعیت و قیمت‌های سرسام‌‌آور مسکن در سطح کشور به‌‌ویژه استان همدان، جایز نیست مردم منتظر تشریفات اداری و سازمانی مسئولان باشند.

شناسه خبر 49336