شناسه خبر:49349
1400/9/15 09:35:50

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان سروآباد گفت:‌ امسال 910 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ماده 180 برای توسعه، پیشرفت و شکوفایی به شهرستان سروآباد اختصاص یافت.

یوسف باشی با بیان اینکه سال گذشته سهم شهرستان سروآباد از اعتبارات ماده 180 و اعتبارات استانی 180 میلیارد ریال بود اظهار کرد: امسال با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به رفع مشکلات مردم مناطق مرزنشین اعتبارات شهرستانی به 910 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: دولت سیزدهم تمام توان و تلاش خود را برای رفع محرومیت و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته به کار بسته است و امیدواریم با این رویکرد دولت مردمی، شهرستان سروآباد در طول سال‌های آینده به یک شهرستان توسعه‌یافته و پیشرفته تبدیل شود.

فرماندار شهرستان سروآباد یادآور شد:‌ 200 میلیارد ریال اعتبار نیز در راستای ایجاد اشتغال‌زایی به شهرستان سروآباد اختصاص یافته است که تخصیص 100 درصدی این اعتبار و هزینه‌کرد آن در جای خود، باعث ایجاد تحول و اشتغال‌زایی می‌شود.

باشی به ظرفیت بازارچه مرزی مله‌خورد اشاره کرد و گفت:‌ 200 میلیارد ریال سود بازرگانی این بازارچه که از ابتدای امسال آغاز به کار کرده است به حساب اهالی روستاهای مرزنشین شهرستان واریز شد.

وی به ثبت جهانی اورامان اشاره کرد و افزود: باتوجه به ثبت جهانی منطقه اورامانات که بیشترین روستاهای آن در شهرستان سروآباد است این مهم می‌تواند در راستای درآمدزایی و توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر شهرستان تأثیر بسزایی ایفا کند.

فرماندار سروآباد تأکید کرد: ثبت جهانی اورامان که پنج سال به طول انجامید، یک نوع آینده‌نگری برای شهرستان سروآباد بود که مزایای آن در آینده نمایان می‌شود و باعث معرفی هرچه بیشتر این منطقه در سطح ملی و جهانی خواهد شد.

باشی تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه دولت سیزدهم تمام تلاش و توان خود را برای توسعه زیرساخت‌ها و حوزه گردشگری منطقه اورامان به کار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان سروآباد با اشاره به زلزله‌خیز بودن منطقه و پیامدهای ناشی از زلزله دو سه سال اخیر در این شهرستان گفت:‌ امسال وام مقاوم‌سازی مسکن در مناطق اهل‌سنت کشور به 250 میلیون تومان افزایش یافته است که این مهم بیانگر توجه ویژه دولت به این مناطق است.

شهرستان سروآباد با دو بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و با کشور عراق 24 کیلومتر مرز دارد.

شناسه خبر 49349