شناسه خبر:49430
1400/9/17 09:03:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل پزشک قانونی استان کردستان گفت: در هفت ماهه امسال 301 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با آمار زمان مشابه در سال گذشته، 70 مورد افزایش داشته است.

بهتاش خانی‌آباد اظهار کرد:‌ از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در مجموع 708 نفر فوتی در ادارات پزشکی قانونی استان کردستان معاینه شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو مورد کاهش داشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در هفت ماهه سال‌جاری یک نفر بر اثر گازگرفتگی در استان کردستان جان خود را از دست داده‌ در حالی‌که تعداد فوتی‌های این حادثه در سال گذشته 9 نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال 20 هزار و 263 نفر به‌صورت سرپایی در ادارات پزشکی قانونی استان کردستان معاینه شده‌اند که نسبت به 19 هزار و464 نفر مدت مشابه سال قبل 4،1 درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان در ادامه از معاینه بیش از چهار هزار نفر از مصدومان حوادث رانندگی در ادارات پزشکی قانونی استان از ابتدای امسال تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1.7 درصد افزایش یافته است.

خانی‌آباد گفت: در هفت ماهه سال‌جاری 301 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با آمار زمان مشابه در سال گذشته، 70 مورد افزایش داشته است.

به گفته وی، 230 نفر از تلفات جاده‌ای در استان مرد و 71 نفر زن بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت از کل فوت‌شدگان 230 نفر در مسیرهای برون شهری، 39 نفر در مسیرهای درون شهری، 31 نفر در مسیرهای روستایی و یک نفر نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان همچنین در پایان اعلام کرد: در هفت ماهه امسال 20 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در استان جان باختند که نسبت به 26 نفر فوتی‌های مدت مشابه سال قبل 6 مورد کاهش نشان می‌دهد.

خانی‌آباد گفت: همه فوت‌شدگان مصرف مواد مخدر در هفت ماهه امسال مرد بودند.

شناسه خبر 49430