شناسه خبر:49447
1400/9/17 09:46:34

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ایلام با اشاره به اینکه 40 نوع کالای اموال تملیکی ایلام در حراج تهران عرضه می‌شود، گفت: اوایل هفته آینده علاقه‌مندان شرکت در حراج بزرگ اموال تملیکی برای مشاهده اجناس استان به انبار این اداره مراجعه کنند.

نجم‌الدین موسی‌نژاد اظهار کرد: فهرست اجناس و کالاهای موجود در انبار که شرایط حضور در حراج را دارد احصا و در سایت www.tamliki.ir و همچنین سامانه ستاد (سامانه تخصصی مزایده و مناقصه ) بارگذاری شده است.

وی افزود: ارزش قیمت پایه و اولیه این اجناس توسط کارشناسان متخصص هر بخش معرفی شده از سوی دادگستری انجام شده و در روز حراج این کالاها به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته می‌شود و خریداران از اقصی نقاط کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه می‌توانند برای بازدید از کالاهای ایلام به انبار اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی ایلام مراجعه کنند.

رئیس اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ایلام یادآور شد: حراج دو روز بعد از اتمام بازدیدها به‌صورت متمرکز در سالن تلاش تهران توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور برگزار و تمام اجناس و کالاهای مناسب حراج از استان‌های مختلف در معرض دید عموم قرار گرفته و خریداران باید برای خرید کالای مورد نظر خود در این سالن حضور داشته باشند.

موسی‌نژاد اضافه کرد: افرادی‌که دارای توکِن هستند، می‌توانند از اجناس انبار بازدید و در حراج تهران شرکت کنند و متقاضیان شرکت در حراج برای دریافت توکِن به دفاتر خدمات دولتی یا سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کنند تا برای آن‌ها امضای الکترونیکی تعریف شود که امکان حضور در حراج را داشته باشند و همچنین آوردن وثیقه که بیانگر توان مالی خرید و شرکت خریدار در حراج است، نیز از از دیگر الزامات به شمار می‌رود.

وی هدف از برگزاری حراج را تسریع در فروش کالاها به بالاترین قیمت پیشنهادی و با مشارکت تمام خریداران متقاضی ذکر کرد و گفت: استان ایلام در این حراج سه ردیف جنس با 40 نوع کالا از قبیل عینک آفتابی، پارچه و منسوجات و لوازم خانگی شرکت کرده است.

رئیس اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ایلام توضیح داد: اجناس تحویلی به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی شامل کالاهای قاچاق، متروکه گمرکی یا ضبطی قضایی است که در قالب حراج یا مزایده به فروش گذاشته می‌شود و دو نوع کالای سریع‌الفساد یا معمولی را دربر می‌گیرد.

موسی‌نژاد افزود: کالاهای سریع‌الفساد نیز خود به دو بخش سریع الفساد درجه یک و دو تقسیم‌بندی می‌شوند که نوع درجه یک کالایی چون فرآورده‌های پروتئینی و لبنی است که باید ظرف مدت سه روز به فروش برسد و کالای دیرفساد مانند روغن، برنج، چایی و... که باید حداکثر در کمتر از یکسال و تا حداقل سه ماه مانده به اتمام تاریخ انقضا به فروش رود.

به گزارش ایرنا، خریداران در حراج در سالن حضور دارند و از قیمت‌های پیشنهادی رقبا اطلاع دارند و می‌توانند قیمت‌های متعدد متناسب با رقم وثیقه خود ارائه دهند ولی در مزایده خریداران از طریق سامانه ای قیمت خود را ارائه می‌دهند و از قیمت پیشنهادی دیگر رقیبان اطلاع ندارند و هر خریدار یک بار فرصت اعلام قیمت دارد.

شناسه خبر 49447