شناسه خبر:49653
1400/9/22 09:45:25

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: به محض اطلاع از موضوع الحاق یک محدوده کوچکی از بخش سومار به استان ایلام، با وزارت کشور رایزنی کردیم و این مصوبه متوقف شده است‌.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» عنوان کرد: در استان ایلام یک‌ شهرستان جدید شکل گرفته و در آن زمان یک محدوده‌ای از بخش سومار طبق مصوبه هیئت دولت به این استان الحاق شده است.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، با وزارت کشور صحبت کردیم و با ادله‌هایی که ارائه شد و همچنین تشریح شرایط و حساسیت‌ها، خوشبختانه این موضوع در وزارت کشور متوقف شده است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: اینکه عنوان می‌شود بخش‌هایی از سومار به استان ایلام الحاق شده است، صحیح نیست؛ بلکه با بررسی‌های میدانی جدید صورت‌گرفته با جی‌پی‌اس مشخص شد درواقع یک محدوده کوچکی را دربرمی‌گیرد و پیگیری‌های مدیریت ارشد استان در این خصوص با جدیت ادامه دارد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه گفت: استان‌های کرمانشاه و ایلام سال‌ها است با برادری و دوستی در جوار یکدیگر هستند و از یک رابطه و همکاری بسیار مناسبی در حوزه‌های طرح‌های توسعه‌ای برخوردارند.

وی افزود: امیدوارم خانم فلاحی نماینده ایلام نیز این حُسن هم‌جواری و دوستی تاریخی را مد نظر قرار دهند و در این شرایط با برخی اظهار نظرها و کارها، موجب ایجاد اختلاف میان دو استان نشوند.

شناسه خبر 49653