شناسه خبر:49765
1400/9/24 11:46:55
نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی:

عملیات اجرایی آب‌رسانی به روستاهای هرسین آغاز شد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی آب‌رسانی به سه روستای سرانجیرک، انجیرک و قملیجه از توابع شهرستان هرسین با اعتباری بیش از 19 میلیارد ریال خبر داد.

علی رضایی روز سه‌شنبه اظهار کرد: شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه به‌ویژه هرسین از بحرانی‌ترین شهرستان‌های حوزه آب شرب هستند.

وی اظهار کرد: پروژه آب‌رسانی به روستاهای حوزه انتخابیه شرق استان درحال انجام است که عملیات اجرایی سه پروژه سرانجیرک، انجیرک و قملیجه که در 15 کیلومتری شهر هرسین قرار دارند، آغاز شده است.

این مقام مسئول افزود: برای آغاز پروژه آب‌رسانی این روستاها که جمعیتی بالغ‌بر 400 نفر دارند، اعتباراتی لازم بود که خوشبختانه تخصیص یافت و درصورت مساعد بودن شرایط جوی و پیشرفت پروژه، تا پایان سال آب به این روستاها خواهد رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرکت رو به رشد که امسال در حوزه آب روستایی شروع شده، در سال آینده هم ادامه پیدا کند و ما نیز به‌عنوان نماینده مردم وظیفه داریم کمک کنیم تا بودجه مورد نیاز به این پروژه‌ها تخصیص پیدا کند.

رضایی در پایان گفت: شهرستان‌های شرق استان از پتانسیل‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند، مردم بسیار مهربان و توانمند و تولیدکننده ای دارد و حق دارند که از حداقل‌ها که یکی از آن نعمت آب و برق است، برخوردار باشند.

وی اذعان کرد: به همت مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه حرکت بسیار خوبی انجام شده و نمایندگان استان هم با تمام توان پیگیر هستند که حمایت کنند که این حرکت ان‌شاءالله رو به رشد باشد و امیدواریم در دو تا سه سال آینده مشکل آب روستایی استان به‌طور کامل برطرف شود.

عملیات آب‌رسانی به روستاهای ذکرشده شامل 4.2 کیلومتر لوله‌گذاری با لوله پلی‌اتیلن به سایزهای 90، 75 و 63 میلی‌متر، احداث سه باب مخزن 50، 30 و 20 متر مکعبی، احداث یک باب اتاقک موتورخانه و تجهیز یک حلقه چاه با دبی 3.9 لیتر در ثانیه است.

شهرستان هرسین در جنوب شرق کرمانشاه قرار دارد.

شناسه خبر 49765