شناسه خبر:49838
1400/9/25 09:52:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در راستای نظارت بر فعالیت کارخانه‌های تولید کننده مواد سلامت محور در استان، خط تولید دو کارخانه به دلیل استفاده از مواد غیر بهداشتی و غیر مجاز توقیف شد.

آرزو فلاحی در تشریح چگونگی توقیف فعالیت این دو کارخانه اظهار کرد: در راستای نظارت بر فعالیت و کنترل کارخانجات مواد غذایی و بهداشتی سلامت محور، بازرسان معاونت غذا و داروی استان از خط تولید یک کارخانه‌ تولیدی مواد غذایی بازدید کردند و به نمونه‌برداری از محصولات این کارخانه پرداختند.

وی ادامه داد: به دنبال مشاهده موارد غیر بهداشتی در خط تولید این کارخانه و عدم رعایت ضوابط بهداشتی، خط تولید کارخانه با همکاری مدیر کارخانه متوقف و اصلاح شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با اشاره به مشاهده چربی گیاهی غیرمجاز در تولیدات یک واحد دیگر توسط بازرسان و تایید آن توسط آزمایشگاه مواد غذایی معاونت غذا و دارو استان گفت: ضمن توقیف و جمع‌آوری همه محصولات تولیدی این کارخانه در سطح عرضه، در حال حاضر خط تولید این کارخانه نیز متوقف شده است.

فلاحی با اشاره به اهمیت مدیریت ایمنی مواد غذایی از شهروندان تقاضا کرد به علامت «سیب سلامت» سازمان غذا و داروی بر روی محصولات غذایی که نشان از باور و اطمینان آنان به خدمت‌گزاران خود در حوزه سلامت برای تامین موادغذایی ایمن و سالم است توجه کنند و در صورت مشاهده هر نوع مواد غیر مجاز یا آلودگی در مواد غذایی، موارد را به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اطلاع دهند.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مداوم بازرسان و کارشناسان اداره نظارت و کارشناسان آزمایشگاه معاونت غذا و دارو در راستای ایفای رسالت خود و پیگیری سلامت محصولات غذایی به دلیل اهمیت سلامت مردم، یادآور شد: مصرف اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی سالم یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های جامعه است به همین دلیل کنترل و نظارت سازمان‌های ذی‌ربط از جمله سازمان غذا و دارو از محل تولید و حمل و نقل تا عرضه کالا بسیار حائز اهمیت است.

شناسه خبر 49838