شناسه خبر:50194
1400/10/4 09:18:40

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه موقت همدان با اشاره به موضوع مهم جمعیت در کشور، گفت: مسئولان شرایط برای ازدواج جوانان را فراهم و تسهیل کنند تا موانع اقتصادی برداشته و میل و رغبت برای تشکیل خانواده بیشتر شود.

«حجت الاسلام محمد جوادی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان اظهار کرد: طبق آمارهای ثبت احوال با پیری جمعیت مواجه هستیم و موضوع ازدواج باید در اولویت خانواده‌ها و مسئولان قرار گیرد.

وی با تاکید بر آسان سازی ازدواج جوانان در جامعه و میان خانواده‌ها، گفت: وظیفه مسئولان همچون مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت در این خصوص سنگین‌تر است تا ملزومات و امکانات تشکیل خانواده را در اختیار جوانان قرار دهند.

خطیب نماز جمعه همدان خاطرنشان کرد: بی‌تردید با تحقق ازدواج و تشکیل خانواده فساد و آلوده شدن جوانان نیز کاهش یافته و شاهد جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم بود.

وی تک فرزندی را مسئله مهم دیگری دانست که به معضل امروز کشور تبدیل شده است و زوج‌های جوان را به فرزندآوری بیشتر توصیه کرد.

حجت الاسلام جوادی از خانواده‌ها خواست در شرایط نامساعد اقتصادی، ساده زیستی را ملاک قرار دهند و از شیوه زندگی ائمه علیهم السلام همچون حضرت فاطمه (س) درس بگیرند.

امام جمعه موقت همدان همچنین با تبیین شأن و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای شناخت این عظمت الهی است.

به گفته او، حسنات حضرت فاطمه(س) با تمام زیبایی و نیکی‌های جهان برابری می‌کند و در جامعه امروزی به شدت نیازمند آموختن این حسنات و خوبی‌های این بانوی بزرگ هستیم.

سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره)، خلق حماسه 9 دی و کشف حجاب به دستور رضاخان، سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی رویدادهای پیش رو در هفته آتی است که امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های نماز جمعه به آنها اشاره و مطالبی را دراین خصوص مطرح کرد.

شناسه خبر 50194