شناسه خبر:50224
1400/10/4 10:25:39

سپهرغرب، گروه ورزشی: تیم سروقامتان همدان با وجود تغییرات در کادر فنی و تلاش برای جبران ناکامی‌ها، در قعر جدول رده‌بندی گروه ب نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ دسته یک والیبال کشور قرار گرفت و اکنون امیدوار به صعود در نیم‌فصل دوم است.

تیم سروقامتان همدان با کسب عنوان هشتمی جدول 9 تیمی گروه ب لیگ دسته اول والیبال کشور به تعطیلات نیم‌فصل رفت.

دور رفت مرحله گروهی لیگ دسته یک مردان با قهرمانی گیتی‌پسند اصفهان و گل‌گهر سیرجان در دو گروه مقدماتی به پایان رسید.

سروقامتان همدان در جدول گروه ب با سه برد و پنج شکست همراه با تخت جمشید مرودشت در قعر جدول گروه ب قرار گرفتند.

نماینده همدان نیم‌فصل دوم فرصت جبران امتیازهای ازدست‌رفته و ایجاد شانس مجدد برای صعود به مرحله بعدی را دارد.

   هفتم دی‌ماه پایان نقل و انتقالات

سازمان لیگ فدراسیون والیبال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهلت نقل و انتقالات لیگ دسته یک مردان سال جاری از چهارم تا هفتم دی‌ماه است.

بر این اساس سروقامتان تا هفتم دی‌ماه فرصت جابه‌جایی در ترکیب بازیکنان خود و جذب نفرات جدید را دارند.

البته سازمان لیگ فدراسیون والیبال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به پایان دور رفت لیگ دسته یک مردان در تاریح 30 آذرماه و با استناد به ماده 42 فصل سیزدهم آیین‌نامه برگزاری رویدادها و انضباطی و اتمام مهلت تسویه حساب با بازیکنان و کادر فنی به میزان 55 درصد قرارداد، نقل و انتقال بازیکنان آزاد از روز شنبه چهارم دی‌ماه آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه هفتم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

علیرضا نادی، سرمربی تیم سروقامتان باید در این مدت ضمن بررسی نقاط ضعف تیمش، نسبت به تقویت قوای تیمی اقدام کند.

   نبرد برای صعود

تیم سروقامتان همدان در گروه ب با تیم‌های «وارنا گیلان، شهرداری جوان ارومیه، باشگاه ملوان، ستاره طبرستان نوشهر، گل‌گهر سیرجان، هوشیار تبریز، تخت جمشید مرودشت و ایرانشید چالوس» هم‌گروه است.

گفتنی است، در پایان مرحله مقدماتی از هر گروه چهار تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند و این مرحله به‌صورت دو برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد.

دیدار رده‌بندی و نهایی لیگ دسته یک والیبال مردان امسال به‌صورت تک‌مسابقه است و قهرمان و نایب‌قهرمان این رقابت‌ها سهمیه حضور در فصل آینده لیگ برتر والیبال را به‌دست خواهند آورد.

در این رقابت‌ها همانند سایر مسابقات والیبال، تعداد برد اولویت بر امتیاز دارد و تیم‌ها در جدول مسابقات ابتدا براساس تعداد پیروزی، امتیاز، معدل ست و معدل امتیازهای کسب‌شده، رتبه‌بندی می‌شوند.

   به دنبال جبران در نیم‌فصل دوم

مدیرعامل باشگاه سروقامتان همدان اطمینان دارد که تیمش در نیم‌فصل دوم با چهره‌ای متفاوت ظاهر شده و به دنبال جبران کاستی‌های نیم‌فصل اول خواهد بود.

«امید رحیمیان» افزود: برای حضور قدرتمند در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ دسته اول والیبال کشور نسبت به تقویت ترکیب تیم اقدام خواهیم کرد و در تعطیلات نیم‌فصل تلاش داریم بازیکنان بومی مستعدی را شناسایی و جذب کنیم.

وی اضافه کرد: بازی‌های سروقامتان در نیم‌فصل اول به پایان رسید و معتقدم با تلاش سرمربی تیم، می‌توانیم جزء چهار تیم برتر گروه به مراحل بعدی صعود کنیم.

رحیمیان خاطرنشان کرد: دور جدید تمرینات آماده‌سازی تیم شروع شده و از سرمربی خواسته‌ایم که تیمی قدرتمند را برای نیم‌فصل دوم شکل بدهیم.

وی افزود: هماهنگی بسیار خوبی با سرمربی تیم داریم و هدف ما حضور قدرتمند تیم در دور برگشت مسابقات لیگ یک است.

وی شادمانی مردم را هدف اصلی تیم سروقامتان در لیگ یک کشور دانست و گفت: امیدواریم با قرار گرفتن در جمع چهار تیم گروه ب و صعود به دور دوم، موجب شادی هواداران سروقامتان شویم.

شناسه خبر 50224