شناسه خبر:50417
1400/10/8 09:44:04

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین معاون هماهنگ‌کننده انتظامی جمهوری اسلامی گفت: مرزنشینان و مرزبانان برادرانه در کنار هم امنیت مناطق مرزی را تأمین کرده‌اند و می‌طلبد مسئولان در بحث آبادانی و توسعه این مناطق تلاش کنند.

سردار محمد شرفی در حاشیه آیین افتتاح و بهره‌برداری از پست‌های امداد و نجات مرزبانی استان کردستان اظهار کرد: در گذشته مناطق مرزی استان جولانگاه گروهای ضد انقلاب بود ولی مردم منطقه در کنار نیروهای مسلح با گروه‌های ضد انقلاب مبارزه کرده و آنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشتند.

وی با اشاره به لزوم ارتقای توان رزمی و دفاعی مرزبانان، پشتیبانی از مأموریت‌های مرزبانی را از اولویت‌های مهم انتظامی کشور دانست.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده انتظامی جمهوری اسلامی افزود: آنچه که مسلم است مرزبانان با روحیه سلحشوری و آمادگی مطلوب از پس ماموریت‌های سخت برآمده و در هر شرایطی، آمادگی دفاع از حدود و ثغور کشور را دارند.

سردار شرفی توجه ویژه به ماموریت‌های مرزبانی را از اولویت‌های انتظامی کشور عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انتظامی و مرزبانی، بحث سلامت جسمانی کارکنان است که در این راستا مسئولان تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات درمانی و امدادی مطلوب به کار خواهند گرفت.

وی افزود: حفظ سلامتی همرزمانمان از وظایف انتظامی کشور و متولیان امر در حوزه سلامت است و ساخت پست امدادی در نقطه صفر مرزی اقدامی در راستای حفظ سلامت مرزنشینان مناطق مرزی و مرزبانان عزیز است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده انتظامی یادآور شد: با افتتاح این ساختمان که به منزله مرکز بهداشت مردم این منطقه است، مردم روستاهای مرزی می‌توانند از خدمات پزشکی و درمانی بهره‌مند شوند.

پست‌های امداد و نجات مناطق مرزی «دره ناخی» مریوان و «بسطام» سقز در طول 70 روز ساخته شدند که امروز با حضور جانشین معاون هماهنگ‌کننده انتظامی کشور و معاون هماهنگ‌کننده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسوولان استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

شناسه خبر 50417