شناسه خبر:50471
1400/10/9 09:44:30

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: بیش از 90 درصد از جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده (cng) استان همدان استانداردسازی شدند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی افزود: بنا بر مسئولیت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان در مدیریت و نظارت عالیه بر تمامی جایگاه‌های عرضه‌کننده سوخت مایع و گاز و در تداوم بازدیدها و پایش‌های دوره‌ای مشترک این شرکت با اداره استاندارد، 42 باب جایگاه از مجموع 48 جایگاه ارائه‌دهنده سوخت پاک، گواهی استاندارد گرفتند.

وی ابراز کرد: این بازرسی‌ها همه‌ساله با هدف تأمین ایمنی شهروندان و مشتریان انجام گرفته و از ابتدای سال 1400 نیز آغاز شده و تا تحقق 100 درصدی استانداردسازی تجهیزات و مخازن جایگاه‌های سی‌ان‌جی ادامه دارد.

این مقام مسئول در همین راستا از همکاری و تعامل همه‌جانبه اداره کل استاندارد استان با این شرکت خبر داد و افزود: در هر دوره بازرسی‌های فنی از تجهیزات جایگاه‌های سی‌ان‌جی ازجمله مجموعه شماره‌گر، فشرده‌ساز، رطوبت‌گیر، توزیع‌کننده، تابلوهای برق، حریم‌های ایمنی و مخازن ذخیره انجام می‌شود.

روستایی یادآور شد: اکنون در 48 جایگاه سوخت استان، گاز طبیعی فشرده عرضه می‌شود که از این تعداد 23 جایگاه تک‌منظوره (عرضه سوخت سی‌ان‌جی) و 25 جایگاه دومنظوره (عرضه سوخت سی‌ان‌جی و سوخت مایع) است.

روستایی عملیات استانداردسازی را جدای از تنظیم دوره‌ای صحت مقداری (کالیبراسیون) دستگاه‌های توزیع‌کننده در جایگاه‌های سی‌ان‌جی دانست و مهم‌ترین بخش در این عملیات را تست هیدرواستاتیک مخزن و کسب اطمینان از سلامت اتصالات و شیرها خواند که خوردگی و فرسودگی ازجمله عیوب متداول آن به‌شمار می‌رود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: درصورت وجود مشکل مخازن تفکیک شده و به کارگاه‌های تعمیر مجاز ارسال می‌شود که درصورت تشخیص عدم امکان بازسازی، مخزن معیوب از مدار خارج و به‌عنوان ضایعات فلزی در چرخه بازیافت قرار می‌گیرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان اظهار کرد: درحال حاضر از 6 جایگاه باقی‌مانده که تاکنون گواهی استاندارد نگرفته‌اند، دو جایگاه پایانه مسافربری و شاهد شهر همدان به‌دلیل مسائل حقوقی و داشتن معارض از مدت‌ها قبل غیر فعال بوده و مکاتبات عدیده‌ای با مسئولین ذی‌ربط استان در این خصوص صورت گرفته است و مابقی درحال پیگیری دریافت گواهی هستند.

شناسه خبر 50471