شناسه خبر:50687
1400/10/14 10:22:44

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که با تقویت سامانه بارشی طی 24 ساعت آینده، موج جدیدی از بارش پراکنده برف و باران بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

«محمدحسن باقری‌شکیب» روز دوشنبه افزود: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در 24 ساعت آینده نیمه‌ابری تا تمام ابری و همراه با ریزش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: بارش‌های این سامانه ضعیف و به‌دلیل سردی هوا بیشتر به‌صورت برف خواهد بود.

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی استان همدان است، ادامه داد: بارش‌های این سامانه امشب به اوج خود می‌رسد و فردا به‌تدریج از شدت آن کاسته می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: برای روز چهارشنبه موج جدیدی از بارش‌ها در سطح استان آغاز می‌شود.

به گفته وی با فعالیت این سامانه ریزش برف در نقاط کوهستانی و گردنه‌ها موجب لغزندگی سطح جاده می‌شود که رانندگان باید برای تردد در این محورها زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

باقری‌شکیب افزود: در 24 ساعت گذشته ایستگاه باران‌سنجی خماجین از توابع شهرستان فامنین با هفت میلی‌متر و ایستگاه دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با یک میلی‌متر بیشترین و کمترین میزان بارش در استان را ثبت کردند.

وی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای شهر نیز پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در همین مدت ملایر با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با پنج درجه سانتیگراد زیر صفر به‌ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان همدان بودند.

آب‌وهوای استان همدان درنتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف‌وباران و تابستان‌های معتدل دارد.

شناسه خبر 50687