شناسه خبر:50855
1400/10/19 09:20:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای باقرآباد با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد ریال از محل تملک سرمایه‌ای و یک میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی استان احداث و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

پیام جلالی از راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای باقرآباد خبرداد و اظهار کرد: با توجه به رابطه مناسب جمعیت کردستان با بدنه خیرین و داوطلبان استان، این پایگاه در زمین اهدایی یکی از خیرین به نام استان (حاج جمال شیخ احمدی) در محور سنندج به دیواندره با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد ریال از محل تملک سرمایه‌ای و یک میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی استان احداث خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر اهدای زمین احداث پایگاه مذکور توسط خیران داوطلب استان، برخی از هزینه‌های متفرقه ساخت از قبیل گازکشی نیز به مبلغ 800 میلیون ریال توسط این عزیزان تأمین شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اذعان کرد: ساخت این پایگاه امدادی از سال 99 و پس از اهدای زمینی مرغوب در یکی از پرحادثه‌ترین مناطق استان در کریدور شمال و جنوب و روستای باقرآباد سنندج آغاز شد.

جلالی عنوان کرد: در این محور به‌صورت میانگین ماهیانه 10 تا 15 تصادف شدید که نیاز به رهاسازی و حضور امدادگران جمعیت هلال احمر است صورت پذیرفته و هم اکنون پایگاه امداد و نجات این محور به‌صورت موقت در محل راهداری مستقر است.

وی افزود: این پایگاه در زمینی به مساحت یک‌هزار و 500 متر مربع و با زیر بنای 250 متر مربع در دهه مبارکه فجر امسال آماده افتتاح خواهد شد و با بهره‌برداری از آن بخش عمده‌ای از مشکلات امدادگران و نجاتگران در راستای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم مرتفع می‌شود.

وی تصریح کرد: استقرار پایگاه امداد و نجات می‌تواند حوادث جاده‌ای محورهای سنندج، دیواندره را پوشش دهد.

*ارائه خدمات امدادی توسط 90 تیم عملیاتی هلال‌ احمر در کردستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینه در حال حاضر 13 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، یک پایگاه کوهستان، یک پایگاه امداد هوایی و 10 پایگاه پشتیبان امدادرسانی در سطح استان فعال است، گفت: خدمات امدادی توسط 90 تیم عملیاتی در این قالب این ظرفیت‌ها به مردم ارائه می‌شود.

به گفته جلالی، در همه شهرستان‌های استان انبار امدادی موجود بوده و اقلام زیستی مورد نیاز در زمان بحران در این انبارها از جمله چادر، پتو، وسایل گرمازا و... موجود است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باوجود توانمندی‌های موجود در حوزه امداد و نجات، وجود برخی کمبودها در خصوص ارائه خدمات امدادی در چند محور استان به معضلی برای مردم استان تبدیل شده است و با پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌جاری دو پایگاه مهم و استراتژیک در سه محور مواصلاتی استان کردستان در سه خروجی پرتردد شهر سنندج به بهره‌برداری خواهند رسید.

شناسه خبر 50855