شناسه خبر:50911
1400/10/20 09:44:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از راه‌اندازی 45 خانه فرهنگ کار در کارخانجات استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این خانه‌ها با هدف ترویج فرهنگ کار شایسته ادامه می‌یابد.

برهان صلواتی با بیان اینکه خانه‌های فرهنگ کار با اولویت راه‌اندازی در واحدهای تولیدی 50 نفر به بالا انجام می‌شود، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم به مرور زمان این خانه‌ها را در همه واحدهای تولیدی راه‌اندازی و فعال کنیم.

وی ارتقای بهره‌وری در تولید از طریق ترویج فرهنگ کار شایسته را مهم‌ترین رویکرد در تشکیل و راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ کار برشمرد و افزود: فرهنگ یاران خانه‌های فرهنگ کار همواره به عنوان رابط اداره کل کار و واحدهای کارگری، زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی را در محیط‌های کار و تولید مهیا می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: ایجاد بستر لازم در جهت ارتقای مؤلفه‌های فرهنگ کار، خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و بهره‌وری، روحیه کار جمعی و تعاون، وجدان کاری، انضباط اجتماعی، مسئولیت‌پذیری، تعهد و رعایت اخلاق دینی در محیط‌های کار و تولید کشور شامل واحدهای تولیدی و صنعتی و تعاونی‌ها از جمله اهداف راه‌اندازی خانه‌های فرهنک کار است.

صلواتی یادآور شد: موفقیت هر واحد تولیدی به تلاش کارگران و بهره‌وری در تولیدات آن وابسته است و افتتاح و راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ کار در واحدهای کارگری و کارخانجات، حس مسوولیت پذیری، تعهد و وجدان کاری در میان کارگران و در نهایت بهره‌وری و رونق و جهش اقتصادی را فراهم می‌کند.

خانه‌های فرهنگ کار و تلاش مراکزی هستند که به منظور رصد مؤلفه‌های فرهنگ کار و ترویج برنامه‌های مربوط به آن فعالیت و این بستر را فراهم می‌کنند که با استفاده از دو نهاد خانواده و آموزش، ابعاد مختلف فرهنگ کار به جامعه شناسانده شود و در جهت ارتقای آن فعالیت کنند.

توانمندسازی نیروی کار به لحاظ روحی و جسمی در ابعاد فردی و اجتماعی، ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از تولید ملی، ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی، ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی، ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و معرفی و اجر نهادن به نخبگان هنری و فرهنگی جامعه کار و تلاش از اهداف تشکیل خانه‌های فرهنگ کار و تلاش است.

950 واحد تولیدی و صنعتی در استان کردستان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که اشتغال اسمی این واحدها 18 هزار نفر و اشتغال واقعی آن‌ها 14 هزار نفر است.

شناسه خبر 50911