شناسه خبر:50948
1400/10/21 09:00:56

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از ایجاد دو هزار و 386 مورد فرصت شغلی جهت زنان سرپرست خانوار استان خبر داد.

شهرام عابدی با بیان اینکه اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی از اولویت‌های این نهاد است، گفت: در 9 ماهه نخست نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌ دستی و مشاغل خانگی اقدام شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان توانمندسازی مددجویان را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاد برشمرد و گفت: همواره سعی بر این داریم که اصولی‌ترین و شایسته‌ترین خدمات را به مددجویان مورد حمایت ارائه داده و بر این اساس تلاش کرده‌ایم تا بانوان فعال بتوانند با اشتغال و تولید، در جامعه مفید و اثرگذار باشند.

عابدی اعلام کرد: درحال حاضر 60 درصد از زنان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان سرپرست خانوار بوده که سرپرستی 33 هزار خانواده را عهده‌دار هستند.

وی ادامه داد: در 9 ماهه نخست با مبلغ 88 میلیارد و 370 میلیون تومان برای دو هزار و 386 زن سرپرست خانوار، ایجاد اشتغال شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 78 درصد رشد داشته است و 56 درصد از وام‌گیرندگان، زنان سرپرست خانوار هستند.

شناسه خبر 50948