شناسه خبر:51004
1400/10/22 08:38:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، 23 درصد مشترکان که بیشتر از الگو، برق مصرف می‌کنند، از بهمن‌ماه مشمول افزایش تعرفه می‌شوند.

هیوا لهونیان از اجرای مصوبه جدید دولت مبنی بر اصلاح قیمت تعرفه برق برای مشترکان پرمصرف خبر داد و اظهار کرد: حدود 77 درصد از مشترکان خانگی در استان با مصرف صحیح از انرژی برق، مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه همزمان با سراسر کشور از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری در استان کردستان نیز اجرا می‌شود، افزود: اصلاح الگوی مصرف برق، حمایت از مشترکان با مصرف زیرالگو و همچنین تأمین برق پایدار برای تمام مشترکان ازجمله اهداف این طرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه در این آیین‌نامه مشوق‌هایی برای مشترکان خانگی نیز در نظر گرفته است، گفت: چنانچه مشترکان در ماه‌های گرم سال (از خرداد تا شهریور)، مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند و کمتر از الگو باشد، متناسب با میزان کاهش مصرف، مشمول دریافت پاداش خواهند شد.

لهونیان با بیان اینکه هم‌اکنون الگوی مصرف برای مشترکان، 200 کیلووات ساعت در ماه است، اضافه کرد: تعرفه جدید برای مشترکان خانگی که مصرف آنان کمتر از 50 درصد الگوی منطقه باشند و همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی رایگان است.

وی یادآور شد: در این طرح الگوی کم مصرفی، از 80 کیلووات ساعت ماهانه که در گذشته وجود داشت به 100 کیلووات ساعت در ماه‌های غیر گرم و همچنین از 100 کیلووات ساعت در ماه به 150 کیلووات ساعت در ماه‌های گرم افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان تأکید کرد: تلاش وزارت نیرو بر این است که با ایجاد سیاست‌های تشویقی مشترکان پرمصرف را به سمت کاهش و مدیریت مصرف سوق دهد.

لهونیان اظهار کرد: مشترکانی که در مرز بیش از الگوی مصرف قرار دارند، می‌توانند با یکسری اقدامات ساده، میزان مصرف خود را کاهش دهند و مشمول این افزایش قیمت نشوند.

در حال حاضر بیش از 705 هزار مشترک برق در استان کردستان وجود دارد و ضریب نفوذ برق در شهرهای استان و همچنین در تمام روستاهای بالای پنج خانوار استان 100 درصد است.

شناسه خبر 51004