شناسه خبر:51161
1400/10/26 09:33:03

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: از 853 واحد صنعتی استان، 100 واحد تعطیل، 191 واحد نیمه‌فعال و 562 واحد دیگر نیز در ظرفیت فعال هستند.

محسن دارابی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه با اشاره به وجود 22 شهرک و ناحیه صنعتی در استان، اظهار کرد: 853 واحد صنعتی در استان داریم.

وی ادامه داد: 100 واحد صنعتی از این تعداد تعطیل، 191 واحد صنعتی نیمه‌فعال و 562 واحد صنعتی دیگر نیز در ظرفیت فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: درمجموع 35 درصد جمعیت واحدهای صنعتی استان نیمه‌فعال و غیر فعال و 65 درصد واحدهای صنعتی در ظرفیت فعال هستند.

وی در توضیح علت تعطیلی و نیمه‌فعالی بودن واحدهای صنعتی استان اظهار کرد: دلایل مختلفی دارد که یک واحد تولیدی با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شود.

دارابی تصریح کرد: براساس بررسی سازمان بخشی به تأمین مالی برمی‌گردد که به‌موقع توسط سیستم بانکی مسائل مالی مربوط به واحد تولیدی تأمین نمی‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از این مشکلات به مسائل و موضوعات مختلف همچون تأمین اجتماعی مربوط می‌شود و بخشی هم به خود سازمان در عدم مهیا کردن زیرساخت‌های مناسب برای واحدهای تولیدی و یا گرفتاری در بروکراسی‌های اداری برمی‌گردد.

دارابی افزود: بخشی از این مشکلات ممکن است مربوط به خود مجموعه مدیریتی واحد تولیدی باشد؛ واحد تولیدی نباید تنها به تولید تکیه کند، آنچه از تولید در سازمان از اهمیت بالایی برخوردار بوده، فروش است؛ یعنی واحد تولیدی توانایی فروش داشته باشد.

وی با بیان اینکه 12 هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور تعطیل است، گفت: یکی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت، حمایت از تولیدکنندگان است.

شناسه خبر 51161