شناسه خبر:51221
1400/10/27 10:29:42

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 55 درصد نمونه‌های مثبت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از نوع امیکرون بوده و این نشان می‌دهد این سویه کرونا به‌شدت درحال انتقال و شیوع است.

سیدمحمد جمالیان اظهار کرد: شدت شیوع امیکرون بسیار بالا است، اما متأسفانه باور غلط که عوارض امیکرون سطحی است و نیاز به بستری شدن ندارد، سبب عادی‌انگاری آن از سوی مردم، مسئولین و اصناف شده است.

وی افزود: جلسات و مراسمات مثل قبل از کرونا درحال انجام است و این مسئله از اهمیت موضوع کم می‌کند؛ درصورتی که امیکرون نوع دیگری از کرونا است و به همان اندازه هم کشنده خواهد بود. با وجود اینکه زمان زیادی از شناسایی امیکرون نگذشته، اما شیوع آن بسیار بالا است و هم‌اکنون 55 درصد نمونه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از نوع امیکرون بوده و این نشان می‌دهد امیکرون به‌شدت درحال انتقال و شیوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: هرچند موارد بستری و فوتی خوشبختانه افزایش پیدا نکرده است، اما مطمئناً در پایان بهمن‌ماه و اوایل اسفندماه یک اوج شیوع و بستری خواهیم داشت.

جمالیان گفت: پیشنهاد ما فعالیت مدارس به‌صورت مجازی بود، اما از سوی ستاد ملی کرونا پذیرفته نشده؛ از مسؤلین استان انتظار می‌رود جلسات کماکان به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود و پروتکل‌ها از سوی مردم و صنوف با شدت بیشتری رعایت شود.

وی با تأکید بر دریافت دوز سوم واکسن کرونا، افزود: انواع واکسن در مراکز واکسیناسیون وجود دارد و نگرانی از این بابت نداریم. فقط در مورد آسترازنکا و پاستوکواد محدودیت‌هایی وجود دارد که پاستوکواد در چند روز آینده در مراکز درمانی تزریق می‌شود و چون آسترازنکا درحال حاضر وارد نمی‌شود، صرفاً برای افرادی که دوز دوم باید استرازنکا تزریق کنند، ذخیره شده است.

 

شناسه خبر 51221