شناسه خبر:51354
1400/10/29 10:08:39
رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان هشدار داد:

کوهنوردان همدانی برای صعود احتیاط کنند

سپهرغرب، گروه ورزشی: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان گفت: کوهنوردان همدانی هنگام صعود احتیاط کنند و پیگیر هشدارها و پیش‌بینی‌های هواشناسی باشند.

علیرضا گوهری ضمن اشاره به اینکه نمی‌توان برای کوهنوردان مرز تعیین کرد و مانع از ورود آن‌ها به کوهستان شد، اظهار کرد: هیچ‌وقت نمی‌توانیم به کوهنوردان استان بگوییم که نمی‌توانید به کوهستان بروید و کوه تعطیل است، اما به‌صورت مداوم تأکید می‌کنیم که هشدارها و پیش‌بینی‌های هواشناسی را دنبال کنند.

وی افزود: با ارتباطی که با اداره کل هواشناسی استان داریم، هفته‌ای دوبار اطلاعات پایگاهی هواشناسی میدان میشان را در اختیار عموم کوهنوردان قرار می‌دهیم و امیدواریم با دقت این موارد را مطالعه کنند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با بیان اینکه کوهنوردی در زمستان شرایط خاص خود را دارد، تأکید کرد: کوهنوردان استان حتماً از تجهیزات مخصوص و مورد نیاز جهت صعودهای ورزشی خود استفاده کنند و از کوهنوردی انفرادی و عبورومرور از مسیرهایی که منتهی به پناهگاه نباشد، پرهیز کنند.

گوهری تصریح کرد: در مواقعی که احساس کنیم مناطق کوهستانی استان بهمن‌خیز و مستعد ریزش است، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و از کوهنوردان استان تقاضا داریم در این شرایط به هشدارهای هواشناسی استان توجه و از صعودهای ورزشی اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در ارتفاعات کوهستان مشکل عدم دید و وزش باد داریم و لازم است کوهنوردان همدانی این دو مورد را مد نظر داشته باشند.

گوهری در پایان مطرح کرد: خوشبختانه آمار تلفات و حوادث مرگبار کوهنوردی استان در زمستان امسال تاکنون صفر بوده و تنها چند مفقودی داشتیم که آن‌ها نیز پیدا شدند.

 

شناسه خبر 51354