شناسه خبر:51603
1400/11/5 09:33:21

سپهرغرب، گروه خبر: ناظر گمرکات کردستان گفت: تعداد بسته‌های ورودی به گمرک امانات پستی واقع در مرز بین‌المللی باشماق مریوان در سال جاری 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

خلیل حیدری روز دوشنبه اظهارکرد: از زمان شیوع ویروس کرونا علاوه بر کاهش تردد مسافر از این مرز بین‌المللی، تعداد بسته‌های امانت هم در این مرز نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

وی تعداد بسته‌های ورودی و خروجی از گمرک امانات پستی در مرز باشماق مریوان را یک هزار و 743 بسته اعلام کرد و افزود: از این تعداد 75 بسته ورودی و مابقی خروجی بوده است.

ناظر گمرکات کردستان ارزش دلاری کالاهای وارد شده را حدود 21 هزار دلار خواند و اضافه کرد: تعداد بسته‌های ورودی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 16 درصد کاهش و تعداد بسته‌های خروجی 48 درصد افزایش داشته است.

حیدری اظهار داشت: ورود و خروج کامیون هم از مرزهای باشماق و سیرانبند طی این مدت در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وی یادآور شد: بی‌شک با واکسیناسیون انجام شده و کاهش شیوع کرونا، تردد مسافر، ورود و خروج بسته‌های امانت پستی و تردد خودروها به روال قبل از شیوع این بیماری بر می‌گردد و حتی پیش بینی می‌شود افزایش هم پیدا کند.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می‌شود.

گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین‌المللی استان هستند، گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات هم فعال است.

شناسه خبر 51603