شناسه خبر:51607
1400/11/5 09:40:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل ‌و‌نقل جاده‌ای کردستان گفت: راه دسترسی 32 روستا از 40 روستای باقی‌مانده کردستان بازگشایی شد و تلاش برای بازگشایی هشت روستای دیگر توسط عوامل راهداری در استان ادامه دارد.

محمدراشد مدرس‌گرجی اظهار کرد:‌ از ابتدای شروع برف و کولاک شدید در کردستان به طور متوسط بیش از یک‌هزار و 400 راه روستایی در استان بازگشایی شده طوری‌که راه برخی از روستاها دو تا سه بار بازگشایی شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: تا صبح روز گذشته راه دسترسی 40 روستای استان در شهرهای دیواندره، سقز، بانه و مریوان مسدود بود که با تلاش راهداران 32 مورد آن بازگشایی شده است.

به گفته این مسئول در حال حاضر راه دسترسی به هشت روستای استان در شهرستان‌های دیواندره، بانه، سقز و مریوان مسدود است و تلاش برای بازگشایی آن‌ها توسط نیروهای راهداری استان در حال انجام است.

مدرس‌گرجی، گفت: راه فرعی ایرانخواه به تکاب هم صبح گذشته بازگشایی شده است.

**انجام 86 هزار کیلومتر برفروبی در کردستان

وی تصریح کرد: طی چند روز اخیر بیش از 86 هزار کیلومتر باند در سطح استان برف‌روبی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از رهاسازی بیش از چهار هزار خودرو و کمک‌رسانی و اسکان 400 مسافر در راه مانده در راهدارخانه‌های استان طی مدت زمان یاد شده در استان خبر داد.

به گفته مدرس‌گرجی، در حال حاضر تمام راه‌های اصلی و فرعی استان به جز دو راه فرعی سقزـ مریوان و سروآبادـ تکاب باز و تردد بدون محدودیت در آن‌ها امکان‌پذیر است.

وی گفت: 400 نفر عوامل راهداری اداره کل، 100 نیروی بخش خصوصی، 400 دستگاه ماشین‌آلات راهداری و بخش خصوصی طی این مدت در قالب طرح زمستان و در راستای برفروبی و کمک‌رسانی به مردم در سطح جاده‌های استان فعالیت داشته‌اند.

شناسه خبر 51607