شناسه خبر:51659
1400/11/6 10:31:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شست‌وشو و لایروبی 745 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر با بیان اینکه شست‌وشو و لایروبی شبکه‌ها، انشعابات و منهول‌های فاضلاب در راستای جلوگیری از مسدود شدن و افزایش عمر مفید این قبیل تأسیسات انجام می‌شود، گفت: در راستای حفظ سلامت شهروندان،‌ پیشگیری از چالش‌های زیست‌محیطی،‌ جلوگیری از شیوع بیماری‌های میکروبی و کاهش انباشت رسوبات، شست‌وشو و لایروبی شبکه و انشعابات فاضلاب همه‌ساله در دستور کار شرکت‌های آب و فاضلاب قرار می‌گیرد.

وی با اذعان به اینکه به‌منظور پیشگیری از سرریز شدن فاضلاب عملیات لایروبی و گندزدایی منهول‌ها، خطوط و شبکه‌های فاضلاب همواره در دستور کار است، عنوان کرد: بر همین اساس در سال جاری 6 هزار و 174 منهول نیز در شهرهای استان شست‌وشو و لایروبی شد.

بختیاری‌فر همچنین ضمن اشاره به شست‌وشو و لایروبی پنج کیلومتر انشعاب فاضلاب در شهرهای استان، اظهار کرد: در سال جاری همکاران عملیاتی ما اقدام به شست‌وشو و لایروبی 745 کیلومتر شبکه فاضلاب سنتی و مدرن در سطح شهر‌ها کردند.

وی در ادامه افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل بارندگی، ضروری است مشترکین گرامی از برداشتن درب منهول در مواقع بارندگی خودداری کرده و درصورت مشاهده این موضوع موارد را با سامانه 122 در میان بگذارند.

مدیرعامل آبفای استان همدان همچنین تصریح کرد: درمجموع در سطح استان 40 اکیپ رفع حوادث و سه اکیپ مختص لایروبی و شست‌وشو، به‌صورت دائم اقدام به شست‌وشو و لایروبی شبکه‌ها، انشعابات و منهول‌های فاضلاب می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات شست‌وشو و لایروبی شبکه، انشعابات و منهول‌های فاضلاب توسط تیم‌های عملیاتی به‌صورت دستی و مکانیزه انجام می‌شود.

شناسه خبر 51659