شناسه خبر:51729
1400/11/9 09:01:29

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان گفت: خط اصلی سیاست خارجی تأمین منافع ملی و استقلال کشور است و هر کشوری که بتواند منافع ما را تأمین کند، جمهوری اسلامی با آن مذاکره می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های سیاسی -عبادی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه بزرگترین خدمت راه انداختن کار مردم است اظهار کرد: خروج جامعه از ظلمت به سوی نور یکی از اهداف الهی است.

وی با بیان اینکه روزهای خدا روزهایی است که قدرت خدا در عالم تجلی یافته و به ایام‌الله معروف می‌شوند افزود: در آستانه دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید مسأله اهمیت دهه فجر را دائما متذکر شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه با انقلاب اسلامی سیطره قدرتمندان شکسته شد و اجتناب از طاغوت رخ داد تصریح کرد: میل پیدا کردن به حکومت طاغوتی در اسلام محکوم و حکومت طاغوتی غیر مشروع است و ما موظف مبارزه با طاغوت هستیم.

وی با اینکه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را تحفه الهی دانستند ادامه داد: امام می‌فرماید: «اگر دست توانای خدا نبود، امکان نداشت که جمعیت 36 میلیونی در مقابل دنیا بایستد» و امام انقلاب را به دلیل امداد غیبی موفق دانسته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه این سؤال مطرح است که چگونه این تحول رخ داد و چطور در کشوری که عشرتکده برپا بود یک انقلاب الهی به وقوع پیوست خاطرنشان کرد: 1500 نفر در شهر نو تهران روسپیگری می‌کردند، صدها عشرتکده و صدها قمارخانه در تهران برپا بود و 6 هزار کارت بهداشتی برای خانم‌ها صادر شده بود.

وی با بیان اینکه در زمان حکومت پهلوی استفاده مشروبات الکلی را قانونی و رایج کردند گفت: در جشن هنر شیراز در سال 1356 اتفاقاتی رخ داد که باورکردنی نیست، 50 سال پیش دو پسر با هم در دربار ازدواج کردند.

  اگر انقلاب اسلامی نبود چیزی از دین نمی‌ماند

امام جمعه همدان اظهار کرد: اگر خدا به داد جمعیت نرسیده بود، معلوم نبود که مسأله فحشا را تا امروز با وجود شبکه‌های مجازی به کجا می‌رساندند و چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب نبود، نماز جمعه، هیأت‌ها و مساجد نبودند و خبری از دین نبود تصریح کرد: اگر ملتی صبور و شکور باشد، ایام‌الله بیشتری را تجربه می‌کند به شرط آنکه به سمت نور حرکت کند و بهانه‌جویی نکند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه در آن زمان خود ارکان نظام شاهنشاهی سردمدار فساد بودند اظهار کرد: کافی است که خاطرات معشوق شاه و یا خاطرات اسدالله علم را مطالعه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره سفر رئیس جمهور به کشور روسیه تصریح کرد: خط اصلی سیاست خارجی تأمین منافع ملی و استقلال کشور است و هر کشوری که بتواند منافع ما را تأمین کند، جمهوری اسلامی با آن مذاکره می‌کند، ما اگر با غرب مشکل داشتیم به دلیل این است که استقلال ما را به رسمیت نشناختند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به جنایات انجام شده در یمن توسط آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی گفت: 17 هزار نفر کشته شدند که 4 هزار نفر آنها کودک هستند و 2 هزار و 800 نفر نیز از زنان، متأسفانه این جنایات توسط کشوری که بیت‌الله الحرام در آن است و خود را خزانه‌دار می‌داند، صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دستور صریح اسلام است که اگر دو گروه مسلمان با یکدیگر جنگ کردند تذکر داد و اگر قبول نکردند مانع شد خاطرنشان کرد: وظیفه قرآنی ماست که نسبت به این کشتار وحشیانه اعلام انزجار کنیم و حداقل کاری که می‌توانیم کنیم شعار علیه عربستان سعودی است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در بازی دیروز باعث شادی مردم شد و باید تشکر کنیم از همه دست‌اندرکاران و آرزو کنیم که این شادی‌ها استمرار یابد اظهار کرد: متأسفانه برخی از افراد که خارج کشور هستند هیچ شادی را برای ایران تحمل نمی کنند.

شناسه خبر 51729