شناسه خبر:52081
1400/11/17 10:21:12

سپهرغرب، گروه خبر: معاون شهرسازی و معماری راه وشهرسازی کردستان از الحاق 122 هزار مترمربع از اراضی ملی واقع در حریم شهرقروه به محدوده این شهر برای تأمین بخشی از زمین مورد نیاز طرح تولید مسکن خبر داد.

معاون شهرسازی و معماری راه وشهرسازی کردستان از الحاق 122 هزار مترمربع از اراضی ملی واقع در حریم شهرقروه به محدوده این شهر برای تأمین بخشی از زمین مورد نیاز طرح تولید مسکن خبر داد.

فرهاد لشکری در جلسه کمیسیون ماده پنج استان اظهار کرد: ازجمله مشکلات حاد در اجرای طرح‌های تولید مسکن در استان کردستان، کمبود شدید زمین است.

وی افزود: در همین راستا و برای تأمین زمین لازم طرح اقدام ملی در شهر قروه، راهکارهای الحاق 122 هزار متر مربع از اراضی ملی واقع در حریم این شهر که به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده و در آبان ماه امسال ابلاغ شده است.

معاون شهرسازی و معماری راه وشهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: چگونگی اجرا و طرح آماده سازی اراضی آن در جلسه کمیسیون ماده پنج بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد.

لشکری افزود: طبق مطالعات انجام‌شده، با رعایت جمیع ضوابط شهرسازی و حقوقات قانونی، حدود هزار واحد مسکونی در این 122 هزار متر مربع احداث خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: الحاق این مقدار زمین، تنها بخش کوچکی از نیاز شهر قروه برای تأمین زمین مناسب است.

لشکری افزود: باید از راهکارهای قانونی لازم ازجمله استفاده از املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی، الحاقات جدید، تغییر کاربری و دیگر روش‌های لازم برای تأمین اراضی مورد نیاز طرح‌های اقدام ملی و جهش تولید استفاده کرد.

 

شناسه خبر 52081