شناسه خبر:52298
1400/11/23 09:42:56

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: انفجار مواد محترقه در حیاط یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهر موجب انفجار و مصدوم شدن مادر و پسر نوجوان خانواده شد.

مسعود آقازیارتی اظهار کرد: انفجار مواد محترقه در حیاط یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های اراک موجب انفجار و مصدوم شدن مادر و پسر نوجوان خانواده شد.

وی افزود: این حادثه ظهر روز پنجشنبه توسط شهروندان به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اراک، آتش‌نشانان ایستگاه 150 و همچنین گروه امداد و نجات 153 به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک بیان کرد: به گفته همسایگان پسر 11 ساله خانواده که یک نارنجک محترقه دست‌ساز در دست داشت، قصد خروج از منزل و پرتاب آن را داشته که مادر وی از موضوع مطلع و با گرفتن دستش مانع از این کار می‌شود.

آقازیارتی ادامه داد: بر اثر ممانعت این نوجوان از دادن نارنجک و به‌علت نامعلوم، به‌یک‌باره نارنجک منفجر و دست مادر به‌شدت مجروح و مصدوم شده بود؛ همچنین موج انفجار باعث مصدومیت نوجوان نیز شد.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان بلافاصله با قطع جریان گاز و برق ساختمان و با کشیدن نوار خطر به ایمن‌سازی محل پرداختند و افراد مصدوم را به عوامل اورژانس جهت انتقال به مراکز درمانی تحویل دادند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک تأکید کرد: به والدین توصیه می‌کنیم که در این روزها برای حفظ سلامتی فرزندان خود مراقبت و نظارت بیشتری بر آنان اعمال کنند.

 

شناسه خبر 52298