شناسه خبر:52635
1400/12/2 09:01:13

سپهرغرب، گروه خبر: با همکاری حوزه هنری استان همدان مستند «غیر رسمی 4»، دیدار جمعی از طنزپردازان کشور با حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مد ظله)، روز گذشته در سینما فلسطین همدان و با حضور جمع فعالان فرهنگی استان اکران شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری استان همدان، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های فرهنگی هنری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مد ظله) در برنامه اکران خصوصی مستند «غیر رسمی 4» گفت: فرآیند تولید مستندهای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مد ظله عالی) از سال‌ها قبل و با آثاری مانند مستند «دیوارهای یخی» و مستند سفرهای استانی آغاز شد و در سال 99 به بلوغ و شتاب مضاعفی دست یافت.

محمدمیثم میثمی به اهمیت اکران و بازپخش مناسبتی مستند‌هایی نظیر «در لباس سربازی» و قسمت‌های پیشین مستند غیر رسمی اشاره کرد و افزود: در این ایام مستند غیر رسمی 4 برای نخبگان فرهنگی در سراسر کشور به‌صورت خصوصی اکران و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی آنان، نسخه نهایی جهت پخش از رسانه ملی آماده می‌شود.

وی درخصوص علت انتخاب عنوان غیر رسمی برای این مستند ابراز کرد: یکی از برنامه‌های مستمر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که از سال‌های ریاست‌جمهوری تاکنون برقرار بوده، برگزاری جلسات گوناگون با طیف‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری و اقشار مختلف مردم است؛ جلساتی که در فضایی متفاوت از دیدارهای رسمی برگزار شده و رهبر انقلاب پای صحبت‌ها و درد دل‌‌های حاضران می‌نشینند که بخشی از این جلسات، از سال 95 در قالب جلسات «پنجشنبه‌ای» برگزار شده و قسمت چهارم این مجموعه روایتی از دیدار پنجشنبه‌ای جمعی از طنزپردازان کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است.

میثمی در ادامه «جهاد تبیین» را موضوعی دارای اولویت در منظر رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: روایت صحیح از پیشرفت‌ها و ایثارگری‌های انجام‌شده در عرصه‌های مختلف کشور و انتقال شفاف آن به نسل آینده از اهداف جهاد تبیین است که باید به آن به شکل گسترده پرداخته شود.

وی افزود: هنر ابزاری قدرتمند در مبارزه با تهاجم و نفوذ رسانه‌ای دشمن است و باید به نقطه‌ای برسیم که همان‌طور که رهبر عزیزمان بارها از نقش‌آفرینی مؤثر کاریکاتوریست‌های جبهه انقلاب در عرصه‌های بین‌المللی ابراز خوشنودی فرموده‌اند، در سایر حوزه‌های هنری هم فعالان و هنرمندان با تمام توان به تبیین واقعیت‌های ایران اسلامی بپردازند و اندیشه و فلسفه نظام سلطه و غرب‌اندیشان را به چالش بکشند.

در این برنامه محمدمهدی سماوات، رئیس حوزه هنری استان همدان ضمن قدردانی از اهتمام دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری (مد ظله عالی) جهت اکران خصوصی مستند غیر رسمی 4 در بین اهالی فرهنگ و ادب همدان، گفت: مستندهای غیر رسمی روایتی رسمی از چهره حقیقی و واقعی انقلاب است.

شناسه خبر 52635