شناسه خبر:52987
1400/12/11 09:31:39

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: 73 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی به پنج طرح‌ گردشگری استان اختصاص یافت.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: طرح‌های مصوب شده شامل سفره‌‌خانه سنتی کانی در حمام عبدالخالق، اقامتگاه سنتی در محل منزل آزموده اردلان، اقامتگاه سنتی در منزل عرب‌زاده و اقامتگاه سنتی در محل منزل ملک‌‌التجار در شهر سنندج و یک واحد پذیرایی در شهر کامیاران است.

وی افزود: تسهیلات تکمیل این پنج طرح، از محل اعتبارات کمیته تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 کل کشور پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان ادامه داد: با بهره‌برداری این طرح‌ها، برای بیش از 40 نفر به‌‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

گویلیان با بیان اینکه استان کردستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش گردشگری است، افزود: حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری می‌تواند زمینه مساعدی برای توسعه اقتصادی استان باشد.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون دو هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد 950 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

 

شناسه خبر 52987