شناسه خبر:53034
1400/12/12 09:41:51

سپهرغرب، گروه خبر: بازارچه دائمی عرضه مستقیم محصولات کشاورزی متشکل از 6 غرفه برای نخستین‌بار و با هدف تسهیل روند خرید کالاهای مورد نیاز مردم در منطقه سر گذر شهر همدان راه‌اندازی و فعال شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به راه‌اندازی این بازارچه دائمی، گفت: با مصوبه کمیته تنظیم بازار استان، بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی علاوه‌بر شهر همدان در دیگر شهرهای استان دایر می‌شود.

«ظاهر پورمجاهد» با بیان اینکه محصولات در این بازارچه با 15 درصد تخفیف (نسبت به قیمت بازار) عرضه می‌شود، افزود: این بازارچه‌ها براساس دستورالعمل و ضوابط ستاد تنظیم بازار فعالیت می‌کنند و کمیته مشخصی نیز بر روند فعالیت این مراکز نظارت دارد.

وی با بیان اینکه این غرفه با کاهش واسطه نقش مؤثری در عرضه محصولات کشاورزی با قیمت مناسب دارد، گفت: در این بازارچه اقلامی شامل پنج محصول دامی، باغی و زراعی با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به عرضه محصولاتی همچون میوه، پیاز و سیب زمینی، برنج، گوشت، مرغ و تخم مرغ و دیگر اقلام ضروری محصولات زراعی، دامی و باغی در این بازارچه، اظهار کرد: کاهش واسطه‌ها از مزرعه تا سفره هدف ایجاد این بازارچه است و مردم با کاهش واسطه‌ها و عرضه مستقیم می‌توانند با قیمت مناسب‌تری اقلام اساسی خود را تأمین کنند.

به گفته وی این غرفه‌ها با کاهش واسطه، نقش مؤثری در عرضه محصولات کشاورزی با قیمت مناسب دارند و شامل پنج محصول دامی، باغی و زراعی است.

شناسه خبر 53034