شناسه خبر:53136
1400/12/15 09:43:11
سرپرست منابع آب شهرستان درگزین اعلام کرد:

انسداد 13 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان درگزین

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست منابع آب شهرستان درگزین با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد کل چاه‌های دارای کنتور در شهرستان درگزین بالغ‌بر 153 حلقه است، گفت: با انسداد 13 حلقه چاه غیر مجاز از برداشت 707 هزار متر مکعب آب در این شهرستان جلوگیری شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، محمدرضا شکوهی در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی شهرستان درگزین با اشاره به تعهد منابع آب شهرستان درگزین در راستای برنامه عملیاتی، عنوان کرد: در این راستا تحقق صددرصدی برنامه نصب کنتور را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیر مجاز یکی از اهداف تعیین‌شده در برنامه عملیاتی این شهرستان است، اظهار کرد: در این زمینه تاکنون 13 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

شکوهی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد کل چاه‌های دارای کنتور در شهرستان درگزین بالغ‌بر 153 حلقه است.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بارش‌های صورت‌گرفته در این شهرستان طی فصل زراعی جاری، نصب کنتور روی تمامی چاه‌ها به‌ویژه چاه‌های برقی در اولویت قرار گرفت.

شکوهی یادآور شد: استفاده از چاه‌های خانگی برای کشاورزی و باغداری ممنوع بوده و دهیاران نیز درصورت مشاهده چنین چاه‌هایی باید بلافاصله موضوع را به اطلاع منابع آب شهرستان برسانند.

سرپرست منابع آب شهرستان درگزین در پایان با تأکید بر اینکه چاه‌های فرم یک نیز تا پایان سال 1400 فرصت دارند از امتیاز پیش‌بینی‌شده در قانون استفاده کنند، اظهار کرد: در غیر این صورت از طریق مراجع قضائی پیگیری کرده و برای آن‌ها تشکیل پرونده خواهیم داد.

شناسه خبر 53136