شناسه خبر:53326
1400/12/19 09:45:28

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه نیاز امروز جامعه علم است که به کشور اقتدار نیز می‌بخشد، گفت: کارکرد ویژه علم زمانی محقق می‌شود که نیازی از جامعه را محقق و به رسالت خود عمل کند.

مهدی رمضانی در آیین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری کردستان، اظهار داشت: اتفاقات خوبی در عرصه علوم نو و جدید به وقوع پیوسته که در اوج تحریم‌های خارجی و برخی ناکارآمدی‌های داخلی رتبه‌های جهانی قابل توجهی کسب کردیم.

وی با بیان اینکه رشد علمی کشور نباید متوقف شود و باید شتاب بیشتری بگیرد، افزود: ائمه اطهار (ع) دستیابی به علم را مایه اقتدار اعلام کردند که اگر غیر از این عمل کنیم، دشمن پیشرفت کشور هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نیاز قطعی کشور به علم و دانش، ادامه داد: پارک علم و فناوری در تجاری‌سازی علم و تبدیل علم به خلق ثروت برای انتفاع جامعه، کارهای خوبی انجام داده است.

رمضانی یادآور شد: مسئله محوری در حوزه علم و فناوری از تأکیدات رهبری است که جامعه نخبگان با رصد، احیا و اولویت بندی مسائل جامعه، باید برای آن چاره‌اندیشی کنند که در این صورت می‌شود پیشرفت را به چشم دید.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه بخش حاکمیتی به بخش علم و فناوری بیشتر شده است، اضافه کرد: ترویج گفتمان نوآوری از مسائل مهمی است که پذیرش آن در مراکز دانشگاهی می‌تواند رویکرد جامعه علمی را به سمت عمل و تجاری‌سازی علم تبببن می‌کند، بنابراین تقویت این رویکرد باید به سمتی برود که مدرک‌گرایی جای خود را به منشأ اثر جدی بدهد و همه دانشگاهیان و حتی دانش‌آموزان به سمت علم کاربردی ترغیب شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: آفرینش علمی هم متفاوت از حوزه علوم روز است که در غرب تولید شده و هرآنچه کار شود اضافاتی بر آن بوده و این مساله ارزشمندی است، لذا باید به سمت خلق علم حرکت کرد و کار بسیار قابل توجهی انجام شده که این مهم در ظرفیت علمی کشور و نخبگانی کردستان وجود دارد.

رمضانی بر لزوم ارتباط علم و صنعت و دانشگاه تأکید کرد و گفت: با حمایت همه‌جانبه از مجامع علمی تمام تلاش خود را برای رفع دغدغه دانشگاهیان به کار خواهیم گرفت و از این ظرفیت برای پشرفت و تعالی کردستان حتماً استفاده خواهیم کرد.

شناسه خبر 53326