شناسه خبر:53598
1400/12/26 09:16:47
با دستور استاندار محقق شد؛

غار علیصدر میزبان گردشگران نوروزی

سپهرغرب، گروه خبر: غار علیصدر که حدود 6 ماه پیش به‌علت کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شده بود، سرانجام در واپسین روزهای سال به روی گردشگران گشوده شد.

استاندار همدان از بازگشایی غار علیصدر بزرگ‌ترین غار آبی جهان از روز پنجشنبه 26 اسفندماه برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» با بیان اینکه غار علیصدر طی دو سال گذشته با همه‌گیری بیماری کرونا تعطیل بود، افزود: براساس تدابیر اندیشیده‌شده این غار میزبان گردشگران نوروزی است.

وی اظهار کرد: غار علیصدر آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران را دارد و واحدهای خدماتی و اقامتی فعال خواهند بود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: از فردا پنجشنبه هفت تابلوی تبلیغاتی در ورودی‌ها و خروجی‌های استان نصب و با تبریک سال نو به گردشگران اعلام می‌شود که این غار شگفت‌انگیز در روزهای عید نوروز بر روی مسافران باز خواهد بود.

استاندار همدان تصریح کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و زدن واکسن برای گردشگرانی که از این غار بازدید می‌کنند، ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم، شماره ملی گردشگران استعلام و اجازه بازدید به افرادی که حداقل دو نوبت واکسن کرونا تزریق کردند، داده می‌شود.

قاسمی‌فرزاد افزود: رونق گردشگری به‌دلیل ایجاد شغل، تولید ثروت و ارزش‌افزوده از اولویت‌های اصلی استان همدان در دولت سیزدهم است.

وی تأکید کرد: درحال حاضر با پیگیری‌های جدی که برای ثبت جهانی آثار تاریخی استان همدان ازجمله هگمتانه و غار علیصدر در جریان است، به دنبال زمینه سازی رونق صنعت گردشگری هستیم.

استاندار همدان گفت: مثلث گردشگری غرب کشور نیز به‌منظور معرفی و تبیین جذابیت‌های همدان به گردشگران ایجاد شده است.

غار علیصدر که حدود 6 ماه پیش به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شده بود، مجدد طبق مصوبه ستاد کرونای استان از 26 اسفندماه به روی گردشگران نوروزی بازگشایی می‌شود.

با وجود اینکه باید یک ماه قبل این اتفاق می‌افتاد تا شرکت علیصدر و مجتمع غار مهیای پذیرایی از مسافران نوروزی می‌شدند، اما این کار به واپسین روزهای اسفند رسید.

با عبور از موج ششم کرونا، تغییر رنگ‌بندی کرونا از قرمز و نارنجی و واکسینه شدن افراد، بازگشایی غار علیصدر بزرگ‌ترین اتفاقی بود که باید در ایام نوروز رخ می‌داد تا گردشگری همدان پس از دو سال شروع خوبی داشته باشد.

غار علیصدر که از شهریورماه امسال تعطیل شد، وعده بازگشایی در اسفندماه و پذیرایی از مسافران نوروزی داشت، اما بازهم با بازگشایی آن مخالفت‌هایی شد. سرانجام تصمیم بر این شد که از واپسین روزهای سال میزبان گردشگران نوروزی آن‌هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

غار علیصدر بزرگ‌ترین غار آبی جهان و برند گردشگری همدان که سالانه پذیرای مسافران زیادی از داخل و خارج از کشور بود، دو سالی بود که با شیوع کرونا نتوانسته بود بازدید خوبی داشته باشد که امیدواریم در نوروز امسال رکورد تازه‌ای از بازدید مسافران را رقم بزند.

شناسه خبر 53598