شناسه خبر:53604
1400/12/26 09:21:58

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه برای ارائه راهکار به‌منظور رفع معضل بیکاری در کرمانشاه گفت: حلقه مفقوده در زنجیره ایجاد اشتغال کرمانشاه با همکاری مسئولان باید بازیابی و پیدا شود.

بهمن امیری‌مقدم شامگاه سه‌شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات بارز در استان کرمانشاه طی چندسال اخیر، ایجاد سند اشتغال بوده است که به‌دلیل عدم اجرای آن عملکرد قابل قبولی برای کاهش نرخ بیکاری مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عملکردی مطلوب محسوب می‌شود که به‌صورت هدف‌دار دنبال شده باشد، افزود: چنانچه تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های این جلسه به نتیجه برسد، مشکلات اشتغال در استان تا حد زیادی حل خواهد شد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: موضوعی که در حوزه اشتغال برای سال آینده از ضرورت بالایی برخوردار است، همدلی و اتحاد اعضای کارگروه ایجاد اشتغال در راستای اجرای دقیق سیاست‌ها در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال بوده؛ به‌گونه‌ای که اگر حلقه‌ای از این زنجیره ایجاد اشتغال و رفع بیکاری مفقود شده باشد، باید با همکاری یکدیگر برای بازیابی آن دست به دست یک‌دیگر بدهیم.

امیری‌مقدم با اشاره به اینکه عملکردها باید به‌گونه‌ای باشد که با ماندگاری خود بر رفع مشکلات اشتغال تأثیر بگذارند، بیان کرد: همه ما باید آن‌گونه عمل کنیم که سال آینده فضای زیباتری برای کسب‌وکار ایجاد شده باشد و موانع موجود در دستگاه‌های اجرایی برداشته شود.

وی ادامه داد: برای آنکه کاهش بیکاری و در مقابل آن افزایش اشتغال را در استان داشته باشیم، باید نشست‌های مشترکی توسط سازمان برنامه و بودجه استان، معاون امور اقتصادی استان و دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد و نقش و وظیفه سازمان‌ها با راهکارهای مشخص تعیین شود.

استاندار استان کرمانشاه با تأکید بر بازنگری‌هایی که باید در کارگروه‌های اجرایی انجام شود، گفت: برای سیاست‌گذاری بهتر و روند افزایشی اشتغال در استان باید در کارگروه‌های موجود بازنگری صورت گیرد و همچنین در تمام دستگاه‌ها بدون استثنا مجموعه‌هایی با عنوان سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و کارگروه اختصاصی در حوزه اشتغال فعال شوند.

وی با بیان اینکه انتظار افزایش بیشتر از 20 درصد را برای ایجاد فضای اشتغال در استان کرمانشاه داریم، ابراز کرد: باید به‌طور کلی سند اشتغال در سال‌های گذشته مجدداً بازنگری شده و علت افزایش بیکاری در استان کرمانشاه را جویا شویم تا برای حل آن راهکار مناسب برنامه‌ریزی شود و پس از آن به دنبال عمل کردن باشیم.

امیری‌مقدم اظهار کرد: از امروز مسئله اشتغال و رفع بیکاری در استان کرمانشاه باید برای تمام مسئولان به یک دغدغه اصلی و مهم تبدیل شود و در این راستا برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و اشتغال بیشتر در حوزه صنعت و کشاورزی، سهم بسزایی قائل شد.

وی درخصوص تشکیل کمیته‌هایی که برای رفع معضل بیکاری درنظر گرفته شده است تأکید کرد: در تمام کمیته‌ها به‌ویژه در کمیته مهارت‌آموزی باید از افراد دانشگاهی، مدارس و مراکز خصوصی استفاده کرد و دانشگاه با مراکز فنی و حرفه‌ای تعامل برقرار کند و مصوب شود که از این به بعد هر دانشجو علاوه‌بر تحصیلات، باید یک حرفه را نیز یاد بگیرد و سپس در همان راستا به‌کار گرفته شود.

شناسه خبر 53604