شناسه خبر:53873
1401/1/18 09:31:18

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست فرمانداری نهاوند با بیان اینکه وضعیت کرونا در شهرستان نهاوند آبی است، گفت: باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان رعایت شود.

جعفر سلگی روز چهارشنبه در جلسه پیشگیری و کنترل مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها دانشگاه‌ها و کلاس‌های درسی در کلیه مقاطع تحصیلی به‌صورت حضوری برگزار شود؛ رعایت فاصله‌گذاری، زدن ماسک و تزریق دوز سوم واکسن کرونا به کارمندان دستگاه‌های اجرایی، اصناف و بازاریان، دانش‌آموزان، دانشجویان و غیره توصیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در شهرستان رو به صعود است، تصریح کرد: آموزش یا اقناع‌سازی مقابله با کرونا، تزریق دوز سوم واکسن، فاصله‌گذاری و زدن ماسک در دستور کار قرار گیرد و اصحاب رسانه در راستای فرهنگ‌سازی، اقناع‌سازی و پیشگیری از ابتلا به کروناویروس اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری نهاوند در ادامه اظهار کرد: بازگشایی مساجد و برگزاری مراسم ماه رمضان با توجه به وضعیت آبی شهرستان مورد توجه قرار گرفته و لازم است رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستور کار مساجد قرار بگیرد.

وی بیان کرد: شهرداری نهاوند در ناوگان حمل‌ونقل شهری خود با توجه با مصوبات ستاد مدیریت کرونا اقدام لازم ازجمله زدن ماسک را در دستور کار خود قرار دهد.

سلگی گفت: نحوه فعالیت نانوایی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها با توجه به ماه مبارک رمضان کنترل و نظارت شود.

وی در ادامه بیان کرد: فعالیت استخر و سالن‌های ورزشی با توجه به وضعیت آبی شهرستان با رعایت ظرفیت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت بگیرد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: مصوبات ستاد کرونا لازم‌الاجرا هستند، تیم‌های نظارتی، بازرسی‌های خود را تشدید کنند و به شهروندان توصیه می‌شود دوز سوم کرونا را جدی گرفته و برای دریافت آن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

سرپرست فرمانداری نهاوند در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر بهداشت و درمان و اعضای ستاد، بر ضرورت پیگیری واکسیناسیون اقشار مردم و اصناف و کارمندانی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند، تأکید کرد.

وی در پایان خواستار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک در مراکز و اماکن عمومی این شهرستان شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند نیز در ادامه گفت: با وجود اینکه شهرستان نهاوند در وضعیت آبی کرونایی به‌سر می‌برد، اما همچنان تست برخی افراد مثبت است و به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

سرهنگ علی مختاری افزود: وضعیت آبی کرونایی نشانه‌ پایان کرونا نیست، مردم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با توجه به آمار موجود، ابتلاها کمتر از 40 درصد نبوده است.

دبیر ستاد کرونای شهرستان نهاوند بیان کرد: مدیران باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را سرفصل کار خود قرار دهند.

وی گفت: با توجه به فعالیت مدارس، باشگاه‌های ورزشی و اماکن تفریحی عادی‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی آسیب‌زا خواهد بود و رعایت پروتکل‌ها از الزامات است.

   تجهیز 885 کلاس درس نهاوند به سیستم تهویه مکانیکی

سرپرست فرمانداری نهاوند ابراز کرد: از یک‌هزار و 86 کلاس درس در شهرستان نهاوند تاکنون بیش از 885 کلاس به سیستم تهویه مکانیکی مجهز شده‌اند.

سلگی اظهار کرد: باید برای حفظ سلامتی بیشتر دانش‌آموزان، نصب تهویه و فن مکانیکی در کلاس‌های درس شهرستان مورد توجه قرار بگیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر بهداشت و درمان و اعضای ستاد کرونای شهرستان، گفت: اصحاب رسانه در راستای فرهنگ‌سازی پیشگیری از ابتلا به کرونا اقدام کنند.

تاکنون بیش از 52 هزار نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و همچنین وضعیت آبی مربوط به هفته پیش و قبل از 13 فروردین‌ماه بوده و آمار درحال افزایش است.

در استان همدان و شهرستان نهاوند، هیچ‌گونه آماری از سرخک گزارش نشده است.

شناسه خبر 53873