شناسه خبر:53920
1401/1/20 09:16:39

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه شیعه و سنی باید کنار هم مقابل تفکر تکفیری بایستند گفت: کامنت‌های فضای مجازی که از شهادت روحانیت ابراز خوشحالی می‌کنند را دشمن مدیریت می‌کند تا این طور القا کند یک شکاف اجتماعی عمیق وجود دارد در صورتی که چنین نبوده و نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران در حسینیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه ماه مبارک رمضان خداوند همه مردم را به روزه دعوت می‌کند اظهار کرد: البته فقط دعوت نیست بلکه درهای بهشت و رحمت الهی بر روی بشر باز شده است و خداوند ملائکه را برای دعوت مردم می‌فرستد تا آنها در خلوتگاه خود با خدا صحبت کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان می‌تواند به راحتی دل آسمانیان را به دست آورد افزود: رمضان ماه دعوت خاص پروردگار عالمیان است که انسان‌ها را فرامی‌خواند تا از بار گناهانش بکاهد.

امام جمعه همدان در ادامه با گرامیداشت یاد دو شهید روحانی که توسط عنصری تکفیری‌ به شهادت رسیدند تصریح کرد: یکی از مصادیق تقوا مراقبت از گرفتار نشدن در فتنه‌هاست و مردم نباید در فتنه‌ها اجازه سوء استفاده را بدهند.

وی ادامه داد: وقتی در حرم امن امام رضا(ع) به روحانیون جهادی حمله می‌کنند، دشمن به دنبال فتنه است، اینجاست که تقوای اجتماعی و سیاسی باید داشت و همه باید تقوای الهی را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه امروز شیعه و سنی باید در کنار هم در مقابل این تفکر خطرناک بایستند و اجازه ندهند ااین جریان انحرافی به اهداف خود دست یابد گفت: بسیاری از اهل سنت و روحانیون اهل سنت در شرق و غرب کشور توسط این جریان تکفیری در راستای نقشه‌های شوم انگلیس ترور شدند، شیعه و سنی باید مرزهای اختلاف خود را محو کند و اجازه دست‌اندازی به این تفکر را ندهند.

آمریکا میلیون‌ها دلار علیه ایران هزینه می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه وقتی اتفاقی در جامعه رخ می‌دهد دشمن به دنبال بهره‌برداری است اظهار کرد: هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی رسانه معاند ندارد به طوری که آمریکا میلیون‌ها دلار هزینه ‌کند تا ماهواره علیه نظام اسلامی تبلیغ ‌کنند به همین دلیل است که رهبر انقلاب از جهاد تبیین سخن گفتند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال فرصتی برای ایجاد اختلاف بین مذهب است افزود: دشمن سوء استفاده می‌کند و به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی و اختلاف ملی است در این شرایط تقوای سیاسی در فتنه‌ها را باید رعایت کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره از شهروندان افغانستان دفاع کرده است تصریح کرد: مردم افغانستان در سوریه با لشکر فاطمیون حضور داشتند و چهل سال است که جمهوری اسلامی ایران از افغانستانی‌ها حمایت کرده است.

وی در ادامه سخنانش مسأله اصلی کشور را اقتصاد و رفع گرانی‌ها عنوان کرد و بیان کرد: اینکه بانوان وارد ورزشگاه بشوند مسأله اصلی کشور نیست، البته باید این موضوع نیز حل بشود و بسترهای لازم آن فراهم شود اما نباید فراموش کرد دشمن به دنبال حاشیه‌سازی است تا مسأله اصلی کشور که اقتصادی است مورد غفلت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با ایجاد حاشیه و فشار مسائل اصلی را به حاشیه ببرد گفت: دشمن به دنبال ترسیم غیر واقعی از واقعیت‌های اجتماعی است و می‌خواهد با فضاسازی رسانه‌ای با مدیریت خاص چنین القا کند که بین روحانیت و مردم فاصله عمیقی افتاده است.

وی تأکید کرد: واقعیت اجتماعی این است که مردم گله‌مندی زیاد دارند اما ابراز خوشحالی از قتل و یتیم شدن فرزندان دو روحانی نخواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی ادامه داد: البته افرادی که خوشحالی می‌کنند معاند هستند با این افراد نمی‌توان حرف زد و تنها باید گفت انسانیت آنها نم کشیده و البته این موضوع که روحانیت مانع اهداف معاندان شده را نیز نباید فراموش کرد.

وی با تأکید بر اینکه این معاندین اگر انسانیت می‌دانستند در امریکا و انگلستان تلاش برای تحریم کشور نمی‌کردند گفت: عده‌ قلیلی در کشور هم ممکن است که روحانیت را عامل مشکلات بدانند، خطاب به این افراد باید گفت که نفرین بر عالمانی که بخواهند به مردم خیانت کنند و یا از خون شهدا برای خود نمدی ببافند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: کسانی بودند که در سال‌های گذشته خطاهای بزرگی انجام دادند، اما مرجعیت، امام، رهبری انقلاب، روحانیت اصیل، در این کشور دنبال سعادت مردم و برقراری عدالت هستند.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط عمیق با قرآن کریم گفت: رهبر معظم انقلاب توجه به قرآن را تأکید کردند، در استان سند قرآنی نوشته شده و با حمایت‌های مسؤولان دولتی امیدواریم آن را اجرایی کنیم.

شناسه خبر 53920