شناسه خبر:54018
1401/1/22 09:23:32

سپهرغرب، گروه خبر: سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: از سوی وزارت ورزش و جوانان و بسیج ورزشکاران کشور سردار شهید علیرضا شمسی‌پور شهید شاخص ورزش و جوانان کشور در سال 1401 شد.

علیرضا صفی‌زاده ضمن اشاره به اینکه سردار شهید علیرضا شمسی‌پور در سال 1342 در شهر همدان متولد شد، اظهار کرد: این شهید بزرگوار پس از دوران خدمت سربازی، فرمان امام خمینی (ره) را لبیک گفتند و برای تشکیل بسیج 20 میلیونی داوطلبانه به عضویت بسیج درآمدند.

وی افزود: سردار شهید شمسی‌پور پس از یک سال فعالیت در پایگاه بسیج مسجد امیرالمؤمنین (ع) لباس پاسداری بر تن کردند و از سال 63 برای دفاع از مرزهای کشور و نبرد با دشمن بعثی مدام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند.

صفی‌زاده با اشاره به اینکه وی در عملیات کربلای چهار معاون دسته غواصی شد، خاطرنشان کرد: پس از شهادت داریوش ساکی فرماندهی این دسته را برعهده گرفتند و از دوستان و هم‌رزمان سردار شهید علی چیت‌سازیان بودند و سردار چیت‌سازیان را الگوی خود می‌دانستند و در مأموریتی که به شهادت این سردار بزرگ سپاه اسلام منجر شد، ایشان همراه شهید چیت‌سازیان بود.

سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: در عملیات والفجر چهار ارتفاعات کانی مانگا که از موقعیت حساسی برخوردار بود، به‌عنوان محدوده عملیات لشکر 27 محمد رسول الله (ص) تأیید شد تا نتایج مهمی همچون خارج کردن مریوان از دید دشمن و تسلط بر 13 شهر و روستای عراق را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: حالا این عملیات 33 روزه که تبدیل به میعادگاه عاشقان و دانشگاه ایثار شده بود، بعد از سال‌ها بازهم راوی دوران دفاع مقدس شد.

صفی‌زاده مطرح کرد: سردار شهید علیرضا شمسی‌پور پس از پایان جنگ تحمیلی برای حفظ خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان راوی دفاع مقدس به همراه کاروان راهیان نور به مناطق جنگی می‌رفتند و از سوی دیگر برای بازگرداندن پیکر پاک شهیدانی که دور از وطن مانده بودند نیز به جمع جستجوگران نور می‌پیوستند و سال‌ها در مناطق جنگی به تفحص پیکر شهدا می‌پرداختند.

وی اضافه کرد: با تولد داعش، نطفه شوم اسرائیل و آمریکا، این سردار سپاه اسلام مجدداً لباس رزم بر تن می‌کند و این‌بار در قامت مدافع حرم در عراق و سوریه به جنگ داعشیان می‌رود.

سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با تأکید بر اینکه سردار شمسی‌پور علاوه‌بر حضور گسترده در میدان جنگ سخت سنگر جنگ نرم با دشمن را خالی نمی‌گذاشتند و با فعالیت مستمر در عرصه ورزش به پرورش روح و جسم جوانان این مرزوبوم به‌ویژه جوانان همدانی می‌پرداختند، یادآور شد: سردار ‌شهید علیرضا شمسی‌پور در لباس مربی، داور، مدیر چند باشگاه فوتبال (‌فجر و پاس)‌، رئیس چند هیئت ورزشی (‌دوچرخه‌سواری و تیراندازی)، رئیس بسیج ورزشکاران استان، رئیس تربیت بدنی سپاه همدان و عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون دوچرخه‌سواری خدمات شایانی به ورزش همدان داشتند؛ همچنان از او به‌عنوان معمار ورزش نوین همدان یاد می‌شود.

وی در پایان اشاره کرد: در دوران حضور پُرثمرش در عرصه ورزش، قهرمانان مطرحی را به ورزش همدان و کشور معرفی کرد که برای نمونه می‌توان از احمد جمشیدیان‌ بازیکن اسبق استقلال تهران، بابک صمدیان‌ مربی سابق تیم فوتبال شهرداری همدان و مه‌لقا جام‌بزرگ تیرانداز المپیکی همدان یاد کرد.

سردار ‌شهید علیرضا شمسی‌پور در 13 اردیبهشت‌ماه ‌سال 95 در عملیات تفحص شهدا در منطقه کانی مانگا (‌پنجوین عراق) بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با رسیدن به آرزوی دیرینه خود به جمع دوستان و هم‌رزمان شهیدش پیوست.

شناسه خبر 54018