شناسه خبر:54209
1401/1/25 09:36:44
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه:

هیچ معلمی در بستر شبکه مجازی شاد تدریس نمی‌کند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه از حضوری شدن مدارس به‌عنوان یک اتفاق خوب یاد و اظهار کرد: با حضوری شدن مدارس از 14 فروردین‌ماه روح جدیدی در کالبد جامعه دمیده شده است؛ دیگر هیچ معلمی در بستر شبکه شاد تدریس نمی‌کند.

سلمان محمدی در نشست اعضای شورای معاونین، مدیران و رؤسای نواحی، شهرستان‌ها و مناطق آموزش‌وپرورش استان با بیان اینکه دیگر هیچ معلمی در بستر شبکه شاد تدریس نمی‌کند، گفت: شاد تعطیل نمی‌شود و به‌عنوان فضایی برای ارتباط اولیای مدرسه و والدین باقی می‌ماند، اما دیگر تدریس در فضای شاد انجام نخواهد شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه سپس با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی فرهنگیان در دوران آموزش مجازی، از آن‌ها خواست بی‌وقفه برای جبران خلأهای پیش‌آمده در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان تلاش کنند.

محمدی با تأکید بر ادامه‌دار بودن سال تحصیلی تا پایان اردیبهشت‌ماه، افزود: تا روز آخر اردیبهشت باید فرآیند آموزش در تمامی مدارس به‌خصوص مدارس ابتدایی ادامه‌دار باشد و هیچ معلم و مدرسه‌ای حق ندارد در اردیبهشت‌ماه امتحان برگزار کند و باید برگزاری امتحانات در تمامی مقاطع تحصیلی به خردادماه موکول شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ چیزی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: آموزش مجازی طولانی‌مدت به‌جز مشکلات و لطماتی مثل اُفت تحصیلی، بازمانده از تحصیل شدن دانش‌آموزان و غیره، در بُعد مسائل روانی هم مشکلاتی زیادی برای دانش‌آموزان به‌وجود آورده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه ادامه داد: بحث جامعه‌پذیری دانش‌آموزان و اجتماعی کردن آن‌ها با گوشی دست گرفتن و آموزش مجازی امکان‌پذیر نبود و امید است با حضوری شدن مدارس بتوان در جهت رفع مشکلات موجود در راستای تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان گام برداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولین آموزش‌وپرورش استان باید بر رعایت مسائل بهداشتی در مدارس مثل سرویس‌های بهداشتی و کلاس‌های درس نظارت ویژه داشته باشند، از آن‌ها خواست اولیای دانش‌آموزان را جهت تزریق واکسن برای دانش‌آموزان ترغیب کنند.

این مقام مسئول سپس از مسئولین دستگاه تعلیم و تربیت استان درخواست کرد تا کلیدواژه‌های عدالت‌محوری، انقلابی‌گری، مردم‌داری، پاک‌دستی، فسادستیزی و قانون‌مداری را در تمامی امورات مرتبط با دستگاه تعلیم و تربیت سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی تأکید کرد: در توزیع امکانات باید رعایت عدالت مد نظر مسئولین آموزش‌وپرورش استان بوده و در این خصوص مناطق محروم و حاشیه‌ای، عشایر و بازمانده از تحصیل‌ها ویژه دیده شوند.

این مقام مسئول با اشاره به فرصت‌های ازدست‌رفته برای توسعه کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: ما در استان هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بودیم و این بهترین فرصت برای جذب امکانات در استان است؛ چون عین عدالت بوده که به استان محرومی مثل کرمانشاه توجه شود.

محمدی در این نشست از اصحاب رسانه استان خواست دستگاه تعلیم و تربیت را در رسیدن به اهداف خود در جهت تعلیم و تربیت صحیح یاری دهند.

شناسه خبر 54209