شناسه خبر:54514
1401/2/1 09:47:41
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان:

4200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی استان در خدمت کارآفرینی

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: چهار هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با عاملیت صندوق پیشرفت و عدالت در اختیار استان قرار گرفته و راه را برای ایجاد و توسعه اشتغال در استان هموار می‌کند.

ظاهر پورمجاهد روز گذشته در نخستین جلسه کمیته هماهنگی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان که با حضور جمعی از مدیران و مسئولان با موضوع «بررسی آخرین آمار و وضعیت اقدامات سال 1400» در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، با اشاره به ارائه گزارش دستگاه‌های مختلف به‌ویژه دبیرخانه کارگروه اشتغال در حوزه تسهیلات بانکی، عنوان کرد: خوشبختانه 100 درصد تسهیلات کمیته امداد جذب شده و بهزیستی نیز حدود 70 درصد جذب داشته که نیاز است سریع‌تر کار را به اتمام و 100 درصد برسانند.

وی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین مطلب در راستای اشتغال، بند الف تبصره 18 است که استان همدان کار خوبی را در انتهای سال 1400 آغاز کرده و موفق به معرفی بیش از یک‌هزار و 500 میلیارد تومان طرح در سیستم بانکی شد که نزدیک به 102 میلیارد تومان آن پرداخت شده بود؛ ضمن اینکه با تلاش‌های صورت‌گرفته این اعتبار برای سال 1401 نیز وجود دارد.

این مقام مسئول خطاب به دستگاه‌های اجرایی، گفت: طرح‌ها را به‌صورت جدی‌تر کارشناسی کرده و از سیستم بانکی پیگیری کنید، سیستم بانکی نیز موظف است طبق زمان‌بندی موجود در آیین‌نامه‌ها تصویب و پرداخت را انجام دهد. مدیران بنگاه‌های اقتصادی نیز که طرحشان به سیستم بانکی معرفی شده، درصورت لزوم کسری‌ها را جبران کنند تا کار با شتاب انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در ادامه با اشاره به 100 میلیارد تومان تتمه تسهیلات اشتغال روستایی، افزود: خوشبختانه امکان معرفی طرح جدید وجود دارد و از همه مهم‌تر اینکه مطابق قانون بودجه سال 1401 در استان‌ها صندوق پیشرفت و عدالت تشکیل شده و حدود چهار هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار استان قرار می‌گیرد که این کار با عاملیت صندوق پیشرفت و عدالت استان توسط دولت انجام شده است.

پورمجاهد خواستار شد: تقاضای من این است همه عزیزانی که به دنبال اجرای طرح‌های اقتصادی هستند یا قبلاً طرحی را اجرا کرده‌اند و نیاز است این طرح تکمیل شده و فاز توسعه آن اجرا شود، به دستگاه ذی‌ربط مراجعه کنند تا بتوانیم طرح‌های خوبی را آماده و به سیستم بانکی ارسال کرده و از تسهیلات استفاده کنیم. ضمن اینکه این تسهیلات در سنوات گذشته وجود نداشته و اکنون باید این فرصت را مغتنم شمرد.

وی خطاب به مدیران عامل بانک‌ها تأکید کرد: نیاز است سیستم بانکی استان نیز در حوزه منابع و مصارف با جدیت و جسارت بیشتری گام بردارد تا طرح‌های استان بررسی و تصویب شده و در جایی که نیاز است براساس حد اختیار خود (اگر رقم طرح‌ها بالاتر است) از مرکز کمک بگیرند که تصویب این طرح‌ها در کمترین زمان ممکن اتفاق بیفتد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه‌های زیست‌بوم ملی اشتغال را در استان دنبال کنند، اعلام کرد: نیاز است مدیران استان شاخص‌های بیکاری را بهبود بخشند و اهداف دولت را در این زمینه محقق کنند.

پورمجاهد در پایان سخنان خود افزود: باید شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شده وسرمایه‌گذاران طرح‌های اشتغال‌آفرینی خود را با ثبت در سامانه‌های مربوطه ارائه دهند تا شاهد تسریع روند امور در استان باشیم.

شناسه خبر 54514