شناسه خبر:54764
1401/2/8 09:16:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به رفع تصرف بیش از 100 هکتار از اراضی ملی در سال 1400، گفت: از همه ظرفیت‌های موجود برای حفظ و نگهداری سرمایه‌های ارزشمند (اراضی ملی) باید استفاده شود.

عرفان مرادی اظهار کرد: براساس آمارها و گزارش‌های ارائه‌شده، سال گذشته 100.78 هکتار از اراضی ملی به ارزش 10 هزار و 500 میلیارد ریال از متصرفان بازپس گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 979 هکتار از اراضی ملی در استان سنددار شده است، گفت: سنددار کردن اراضی ملی در استان به‌منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو در اولویت قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با تأکید بر تلاش برای حفظ حقوق بیت‌المال، افزود: تلاش‌های انجام‌شده در راستای حراست از اراضی ملی با اقداماتی همچون شناسایی اراضی ملی، رفع تصرفات، دریافت سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ قابل ملاحظه است و این روند کماکان با جدیت و پشتکار هرچه تمام‌تر باید دنبال شود.

مرادی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی هم در ستاد و هم در شهرستان‌ها از ظرفیت‌های مناسب کارشناسی برخوردار است و با توجه به اهمیت قضیه اراضی ملی به عنوان سرمایه‌های ارزشمند از تمام ظرفیت‌های موجود درون سازمانی و برون سازمانی در تعامل با دیگر نهادهای مرتبط استفاده بهینه خواهد کرد تا ریشه زمین‌خواری و تصرفات اراضی ملی را بخشکاند.

شناسه خبر 54764